Waffle lagiiiiii....

Waffle lagiiiiii....


Assalamualaikum dan selamat pagi selasa semua, pagi ni menu simple dimple lagi maklum lah time patah kaki sebelah ni tak boleh masak yang banyak songeh sangat,nanti takde yang nak bantu bab cuci mencuci tu
dah kenyang makan tang nak cuci tu akak maleh hehehee
biarlah janji hati senang tak banyak dok fikirkan masaalah bibik lagi
tapi kena kontrol sikit jangan banyak guna bahan2 yang perlu dicuci time ni lebih baik guna yg pakai buang je macam pampers tu kan hehehe,waffle ni pun sama gak maker nya tu lepas pakai lap2 je hahaha


Sebenarnya waffle ni menu ulangan dah berkali2 buat dan anak2 pun suka sangat apa lagi kalau didalam nya ada nuttela dan coklat memang kejab je licin,ni gambo atas tu kebetulan masih ada lebihan coklat hersheys tu akak picitkan je ditambah sedikit badam,selagi belum habis badam tu baik lah dikebas je ..
kalau yang ada badam tu memang si tukang masak yg puuuuuunyaaaaaaaaa hehee sebab memang dah fav kacang apa2 pun mesti nak tambah kacang jugak..
Untuk yang nak try resepi waffle ni boleh lah klik di SINI mesti jadi punya lah lagi pun memang tak susah pun janji ada maker nya tu,filling pulak terpulang lah apa yang ada kat umah ya
boleh lah try sesiapa yang berminat,tapi untuk maker akak ni satu adunan hanya dapat 3 biji je sebab maker ni agak besar lubang tu jadi nya mesti kena isi banyak,mungkin kalau maker nya kecik dapat lah dalam 4 ke 5 biji kot..


Untuk peneman sang kopi panas2 memang sedap ni dimakan lepas keluar dari maker nya 
cakap pun tarak guna 
lebih baik layan waffle ni JOM!!!!!!


18 comments:

  1. SAlam Kak Noor cayang... huahhhh waffle lagiiIIIi!!!! sedapnya! kalau makan ni kenyang sampai ke petang hehhehe... rajinnya.. sha ni kak noor paling pemalas kalau nak mengeluarkan segala alatan... tu yang tak rajin membikin... rajin kak noor.. ada maid bolehlah hehehhehhe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlikmslam Sha,akak ni maker nya dah stanbye letak kat kabinet tu buka terus on je tarak susah2,kalau tersimpan tersorok mmg lah malas Sha,lap2 sikit udah tutup balik tapi masih dok nampak kt atas kabinat,maid akak dah hantar balik kat ejen lah pemalasssssss hehee

      Delete
  2. asslm kak Noor...sedapnya waffle tu dimakan panas2...teringin juga nk buat sdri...tp lum ade lg toys tu...hehehe...masih mcari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. QH, memang payah mencari toys ni akak pun pesan kt anak2 tahun lepas daripada diaorang bawa baju je baik lah beli barang utk mama kan eheeeeee senang ada benda ni bila2 masa boleh masak makan panas2 lagi hee

      Delete
  3. Salam K.Noor..
    amboi...wafle...dapnya...! lelehan cekelat tu....huhuhu...mabeles !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlikmslam Syifa,biasala dah jatuh cintan dgn coklat apa2 pun mesti nak letak coklat jugak hantu coklat heheeeee

      Delete
  4. Kalau ada makernya boleh buat selalu. Perisa apa pun boleh buat kan. Macam kakak nie kalau shopping anak kakak nampak mesti beli. Di JB harga satu yg perisa biasa macam coklat/strawberry satu 2 ringgit setengah...

    Buat sendiri puas makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kakzakie, sendiri buat ni puas hati kan,letak je apa yg kita suka gerenti habis punya sbb waffle ni bukan saja budak2 orang tua pun suka jugak kan lagi pun terjamin halall..

      Delete
  5. teringin jugak nak buat wafle sendiri kat umah sebab anak sulung T tu memang suka. termasuklah ibunya ni. ngeee

    boleh bagi resipi mcm mana nak wat wafle tu tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wantie sayang,cuba wantie tengok tempat SINI tu dah ada resepi kat sana sbb sbeelum ni akak mmg dah buat guna resepi yg sama so cuba cek ya mesti jadi punya ..

      Delete
  6. sedapnya kak...dah lama saya tak buat waffle...sejak waffle maker rosak ni mkn waffle beli jer...rindu nak buat waffle..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Puan,oh yeke tapi rasanya sedap buat sendiri boleh bubuh filling nya suka hati kita kan,akak sekarang ni baru dpt waffle maker tulah dok mengila buat tu hee

      Delete
  7. Ada lg ke kak? Nk sikit...mkn dgn askim vanilla sedap ni buh sirap coklat byk2, yum..yum..yummm

    ReplyDelete
  8. Mas punya pasal kalau habis akak akan buat lagi no problem lagipun tak susah pun nak buat cepat dan sedap ni heheee double coklat utk Mas ok..

    ReplyDelete
  9. Rajinnya kak noor wat waffle.. sy x penah buat sndiri kak..yg dibeli pun keluarga x berapa layan..jd smngt nak buat sndiri tu x gah di dada.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sue, anak2 akak suka snagat ni waffle,kalau kuar nampk je mesti nk beli skrg dah ada maker dah tk beli terasa nak makan buat je,yalah Sue fav anak2 kita tak sama kan tak kisahlah tu janji diaorang happy mmaa dah cukup gumbira..

      Delete
  10. saya suka gak makan waffle kalau keluar nampak waffle mesti beli inti kacang ngan coklat yummy... nak gak buat sendiri tapi makernya tu mana nak cari tak pernah jumpa lagi kalau ada pun utk bisnes punya kalau beli tak pasal2 saya jadi peniaga waffle ha.ha.ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerhana luka,mmg susah nak dptkan maker waffle ni akak pun pesan je dng anak akak kalau tak tak merasa jugak heee

      Delete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home