Gila - gila Macaroon ......

Gila - gila Macaroon ......



BELUM HABIS CERITA MACAROON NI...

BILA DAH MENJADI TU MEMANG GATAL JE TANGAN TU NAK BUAT LAGI DAN LAGI 
LAGIPUN SATU ADUNAN TU HANYA SEDIKIT JE YANG DAPAT SO AKAK BUAT LAH DUA KALI UNTUK SEHARI TU HAHAAA 
Nampak sangat kegilaan tu kan,saje nak kongsikan gambar je sebab resepi nya udah dikeluarkan pada entry sebelum ni  kan, adunan ke2 ni akak guna filling nutella dan peanut butter ,memang laris sangat oleh bebudak ni tambahan pulak lepas kita masukan filling tu letakan kejab dalam petiais lepas tu kuarkan dan makan sejuk2 wow cakap pun tak guna, bagi yang tak suka manis,akak memang kurangkan sikit gula icing nya tu dan tambahkan dengan serbuk badam tapi alhamdulillah menjadi jugak,bila kita bubuh filling peanut butter tu memang tak terasa sangat manis tu sebab peanut butter tu dah "menutralkan" rasa manis tu dan lebih ke masin2 lah memang sedap..




TAK MAU KETINGGALAN  MACAROON NI PUN NAK GYMNASTIC JUGAK 

 




SANTAI2 MAKAN MACAROON KAT LUAR BERANDAH RUMAH MEMANG LAZAT

 




PADA YANG BELUM  BERJAYA COBA DAN COBA LAGI TAU
INSYAALLAH LAMA - LAMA PASTI BERJAYA JUGAK TU..

18 comments:

  1. Kak Nor ..paham3x. Ros pun tengah gatal tangan nak buat ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha nampaknya kita dah kena macaroon ni Ros ni tkpe badi ni tak kacau orang is oklah tu kan janji kita happy apa yg kita buat walaupun benda yg sama ja kan heeee

      Delete
  2. bestyer & tq for the support ye kak noor sgt2 KA hargai saat2 mcm ni sob3

    ReplyDelete
    Replies
    1. THANKS jugak utk KA ya walaupun masih bermuram durja masih sempat singgah kat sini..
      semoga KA bertambah tabah dari masa kesemasa..

      Delete
  3. Salam kak noor!! sama lerrr mcm kita dulu2 gila dgn macaron :D tp sejak dah masuk 30 an ni manis2 dah kurang kalau sesekali ingin nak makan tahan kan ajerr lahhh sbb yg kena mkn nanti ni pun muka kita sorang ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlikmuslam Ika
      gila2 macam ni ok jugak kan daripada gila yg lain hahahha,tak tau lah sampai bila nak habbis gila ni,mmg manis lah sbb anak2 suka akak buat je,lagipun syok tengok bila dia menjadi tu,akak pun mmg tak makan banyak pun sebiji dua je itu pun ambik yg peanut butter sbb kuran gmanis

      Delete
  4. HEHE X TAHN TGK MACAROON TU BER GYMNASTIK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman sekarang ni macaroon pun pandai gymnastik tau FATIHA jgn main2 sekali dia gymnastik tak hengat donya tu heee

      Delete
  5. kak noor oohh kalo dah memang menjadi memang tak habis2 la keluar entry macaroon ni kan.. eeebila la wani nak try ... kak nor ada kurangkan gula tak ?

    ReplyDelete
  6. Wani,akak memang kurangkan gula icing tu dari 140gm ke 130 gm je,tapi akak tambah kat serbuk badam tu dari 80gm ke 90gm, endingnya sama jugak lah sukatannya tu kan,alhamdulillah menjadi jugak

    ReplyDelete
  7. Assalam kak Noor.
    Saya belum pernah buat macaroon,macam tak yakin je boleh jadi.Mmg tergoda tgk macaroon akak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlikmslam Norzie
      akak pun mulanya mmg takut tapi desakan anak2 ni buat kita jadi berani dan lama2 akkhirnya menjadi jugak skrg ni bila selalu buat hehee rileks lah tak la gelabah sgt kalau buat ni

      Delete
  8. salam syg kak nor..
    seyess warna oren tue mmg cantik kak..menarik dan terguda zila..tp x berani nk try buat la..tkut x jadi kak:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlikmsalam Zila cayang di cayang..
      mesti berani mencuba Zila sbb macaroon ni mahal tau hahaha kalau Zila rajin boleh jadi duit ni mesti jadi punya ornag terer mcm zila ni sbb akak yg tak berapa pandai ni pun boleh apa lagi Zila kan ke serba boleh..

      Delete
  9. As'kum Kak Noor cayangku.. muahhhhh... adoi Kak Noor ni dah boleh bukak bisness dah ni.. terbaik! cantik berkaki... i like.. ada lagi tak? heheee

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Kak Noor.... kita belum pernah cuba buat macaroons ni. Macam teruja tapi bila fikir balik, siapa mau kasi habis ini macaroons, terus terbantut selera nak buat. Hehehe... Tapi who knows kan... one fine day! Ahahaha...

    ReplyDelete
  11. salam knoor.lama xsinggah sini sbb update @FB je aktiviti knoor...background pun dah tukar rupenya. hehe!!citer macaron....ros pun 1st time try jumaat lps, pastu mcm gian nak buat lagi & lagi....kekdahnya 3 batch berturut2 tapi mlm ni baru smp upload gambar sbb buat stok sikit2 xsempat snap, bebudak ni dah gomol abis.

    ReplyDelete
  12. salam kak..tgh syioookkk habis lah ni ye kak..ulang2 buat macaron..org kat sini tak pernah makan lagi tauuuu...teringin nak makan, tapi kok malesan nak buat..kiki

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home