Kerepek Ketam Ranggup Krup Krap Bunyi Diaaa...

Kerepek Ketam Ranggup Krup Krap Bunyi Diaaa...





ASSALAMUALAIKUM dan selamat tengahari untuk anak2 mama, jugak adik2 blogger semoga semua nya sihat walafiat hendaknya di hari cuti begini, tentu ada yang tengah santai2 kat depan tv  pada masa ni, apa kata kita "mengerup ngerap" dengan kerepek  ketam ni, tak sempat nak masuk dalam balang ni panas2 makan memang mengancam sambil tengok Melodi, pastu rancangan melodi pun dah nak habis,  menulis blog belum lagi sampai ke penghujung hahaa, nampak nya berlarutan sampai ke rancangan Nona lah pulak ni kot, apa tak nya tv yang satu tu American Idol dan yang satu Melodi, dua2 pun nak tengok sekaligus tulah tak jadi menulis ...

OK lah jom kita tengok resepi yang sangat mudah ni dan kalau dah ada fillet ketam tu boleh lah terus menyiat dan menggoreng ya...



Akak rasa ramai yang dah tau untuk buat keropok ketam ni kan, tapi pada yang belum pernah mencuba boleh ke SINI untuk semak resepi mudah ni ya, senang dan sedap sebeno nya keropok ketam ni, kalau sekadar se peket dua tu adoiii tak berbaloii buat, paling kurang mesti 5 peket ke atas lah baru puas hati makan hahaha, aduh tamak betul kan akak ni...








ALHAMDULILLAH kerepek ketam ni tak dapat lama2 kita pandang2 saja ni, rugi tau 
JOM makan kerepek yang se adanya dan sangat simple dan SEDAP ni..


12 comments:

  1. krap kruupp bunyinya kesini kak noor heeeehe sedapnya kan
    suker mkn kerepek tp mala nk buat la kak hu hu hantar sebungkus k.noor he he

    ReplyDelete
  2. Slm syg kak nor..
    Zila pn nk tgk nona td..tp trbabas tido plk dah hee hee..x per nnt tgk kt tonton jew la..alahaiiu ramai yg dh buat kn..mmg krukkk2 tgk pn dh tau kak..tunggu rajin bru leh cuba nie..keep sbalang utk zila yer..

    ReplyDelete
  3. saya semalam kirim beli dengan member, dok terbayang benda ni tapi mulut kata crabstick, terus dapat benda lain. Kalau tak boleh cuba buat

    ReplyDelete
  4. salam kak noor .. emm best nya unik jugak kerepek ketam hi3.. mesti kena buat nih

    ReplyDelete
  5. sedapnya...mau ralit makan kerepek nie tak berhenti...hehehe

    ReplyDelete
  6. Td masa tgk kat IG dah tringin dah. Sbb dah pnh try sblum ni. Mmg sedap. Tp terpaksa lupakan ja lah. Sbb hr ni dah mkn berat. Nnti klu dah ngadap ni kompem x berenti. He3

    ReplyDelete
  7. Kak Noooorrrrr! Tak aci... tak aciiiii.... nak juga berkrap kurp karappp sama! Adeeeeiiii... bilalah nak buat lagi kerepek yang paling sedap di dunia ni???

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum...memang sedap krap krup kat depan tv...klu sempat masuk balang pun kompem tak sempat nak tutup isi balang dah abisssss

    ReplyDelete
  9. awat la ina jadi teringin sgt ni...mcm dok terbau2 ni...semerbak.nak buat sdiri malas la pulak hehehhe.

    ReplyDelete
  10. Sedapnya Kak Nor........ terliur sungguh

    ReplyDelete
  11. mmg sedap buat kudap2 ni kak noor, nak sikit !

    ReplyDelete
  12. Assalam.. Sis pakai crabstick jenama apa ye? Tq in advanced :)

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home