Waffle Nutella With Aiskrim

Waffle Nutella With Aiskrim




ASSALAMUALAIKUM dan salam selasa untuk semua nya, hari ni akak nak kongsikan resepi ulangan yang tak pernah jemu dimakan oleh anak2 kat umah ni, mesti buat 2 adunan sebab kalau satu adunan cornfirm tak cukup, jadi nya daripada tak cukup biarlah lebihkan sikit kan, tambahan pulak cuti sekolah sekarang ni disini, makanan mesti mau cukup di atas meja, didalam petiais, untuk buat ulang tayang bila2 kelaparan heee




Lagipun waffle maker kat dapur tu dah berabuk rasa nya dik kesibukan dengan tugasan yang tak pernah habis ni, jadi semalam merajinkan diri sebab ada anak kak Noor tu cakap dah lama jugak mama tak buat waffle, tak susah sebenarnya, bahan2 pun memang yang biasa ada didapur kita hari2 jom cek dulu resepi ni...





BAHAN

  • 1 cawan tepung gandum
  • 2 biji telur
  • 3/4 cawan susu segar
  • 2 sudu minyak sayur( minyak biasa pun ok)
  • 1 1/2 sudu besar gula
  • 1 1/2 sudu kecil baking powder
  • 1/2 sudu kecil garam
  • topping nuttela ke peanut butter ke,kaya ke terpulang taste sendiri
  • aiskrim, madu dan syrup apa2 pun boleh dimakan dengan waffle ni,selera ditangan sendiri ya

CARA
  • Panaskan waffle maker
  • Pukul telur sehingga berbuih dan campurkan semua bahan2 lain dan kacaulah sehingga sebati
  • Tuangkan bancuhan waffle ke dalam waffle maker pastikan tidak terlalu sedikit dan tidak terlalu banyak,sebab kalau sedikit tak nampak pattern,tapi kalau banyak melimpah ruah susah pulak comot jadinya,jadinya ikut arahan ada waffle maker masing2 ya


Buatlah sehingga habis adunan dan hidangkan dengan toping kegemaran masing2 ya ..




12 comments:

  1. Aslmkum K.Nor
    waffle ni kegemaran anak2 sy...tambah letak choc gini..mkn dgn aiskrim mmg nyummmy. bilalah sy nak buat....waffle maker dah lama beli...dok rehat dlm kotak...

    ReplyDelete
  2. Salam kak nor...sedapnye bubuh aiskrim, tambahan musim panas ni..

    ReplyDelete
  3. Cuaca panas ni elok ler makan yg sejuk2 kan?

    ReplyDelete
  4. I’m not that much of
    a internet reader to be honest but your blogs
    really nice, keep it up! I'll go
    ahead and bookmark your website to come back later. Many thanks

    My website: but best criminal esquire

    ReplyDelete
  5. bestnya kak....peberet anak sy ni....sy juga...:-)
    slalu bli je...x penah buat...sbb x de acuannya....nak kena beli la cmni....resepi pun nmpk senang je tu....:-)

    ReplyDelete
  6. Kak Noor saya suka kalau disapukan dengan penut butter dgn jem strawberry.

    Kak Noor saya dah antar mesej saya kat FB & email! kak Noor.

    ReplyDelete
  7. sedapnya ! boleh try t .. tu pun kalau free :D HEHE

    ReplyDelete
  8. adoiii... kalau saya ada kat rumah Kak Noor... mau gemuk gedempol... makan semuanya yg sedap-sedap

    ReplyDelete
  9. assalam kak noor
    sedapnya ...
    kalu teringin selalu jg beli ni

    ReplyDelete
  10. alahaiiiiii Kak Noor, menu omputih lah...meh rasa sikit...mcmana yatie nak buat sbb takde cetaknya...last2 beli je...he3..

    ReplyDelete
  11. ni satu lagi idaman hati belum dapat2 lagi... kena kumpul duit ambik tempahan banyak2 nanti bolehlah beli waffle maker tu.. kalau beli sekeping rm3. beli satu tak cukup.. kena beli 5 barulah dpt sorang satu.. aduhhh.. bengkrap! hehehe...

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home