Salam Ramadhan Untuk Semua & Selamat Beribadah Semampunya.

Salam Ramadhan Untuk Semua & Selamat Beribadah Semampunya.


ASSALAMUALAIKUM dan salam di akhir-akhir syaaban untuk semua nya dari bumi BRUNEI DARUSSALAM, esuk dah nak tengok anak bulan, entah nampak ke tidak anak bulan,  apa-apa pun selamat beribadah lah untuk semua di bulan yang mulia ni, kalau sempat yang sunat-sunat tu boleh lah tambah-tambah mana yang patut, semoga ALLAH temukan kita dengan ramadhan yang mulia ni INSYA ALLAH.



Yaa Allah! Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dan tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku ... Wahai ALLAH  sekalian alam!!
Dan ampunilah aku, Wahai Pengampun para pembuat dosa.





Yaa Allah! Dekatkanlah aku kepada keredhoan-MU dan jauhkanlah aku dan kemurkaan serta balasan-MU. Berilah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayat-MU dengan rahmat-MU, Wahai Maha Pengasih dad semua Pengasih!!




Yaa Allah! Tanamkanlah dalam diniku kecintaan kepada perbuatan baik, dan tanamkanlah dalam diniku kebencian terhadap kemaksiatan dan kefasikan. Jauhkanlah dariku kemurkaan-MU dan api neraka dengan pertolongan-MU, Wahai Penolong orang-orang yang meminta pertolongan.


7 comments:

  1. selamat menyambut ramadhan yang bakal tiba x lama lagi kak noor..

    ReplyDelete
  2. Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak buat kak Noor sekeluarga... cubit sikit pipi Iman nan comel tu!

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan jugak kak noor, tak balik ke Malaysia ke.........

    ReplyDelete
  4. Selamat menyambut bulan ramadhan buat kak noor sekeluarga

    ReplyDelete
  5. Hope you have a peaceful fasting month :) I have always wanted to visit brunei is it very expensive the hotels and all ? Looks so beautiful and peaceful .

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home