Karipap Roti Yang Sedap Dan Ranggup

Karipap Roti Yang Sedap Dan Ranggup

ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera untuk semua nya, hari ni kaknoor nak kongsikan resepi mudah dan cepat untuk membuat karipap, hanya perlukan roti putih gardenia yang biasa tu, jika masih ada dalam petiais kenapa tidak di cuba resepi ini.  Resepi ni akak terpandang pada rakan FB Reen semalam kebetulan memang ada lebihan roti, tak tau nak buat apa, so terpandangkan resepi ni terus buat tak sampai dua jam dapat resepi terus jadi karipap roti ni, memang sedap dan ranggup.




BAHAN NYA
Beberapa keping roti
Secukupnya telur putih untuk melekatkan
Inti karipap secukupnya

CARA NYA
1.  Kukus roti lebihkurang 1 minit, kemudian gelekkan biar nipis.
     Apabila kita kukus roti akan jadi lebih senang di gelek dan lebih nipis berbanding roti tanpa kukus.
2.  Letakkan inti karipap di atas roti, tutupkan dan potonglah tepi2 roti yg keras dan kepitkan dengan garpu.
     Ikut resepi Reen dia guna acuan karipap untuk buat karipap roti, tapi akak kat Uk ni takde acuan jadi 
     pikir punya pikir guna pisau dan garpu je.
3.  Dah lepas buat akak testing goreng malangnya karipap ni terbuka, lepas tu akak gam kan dengan putih
     telur dan goreng alhamdulillah karipap nya tak lah terbuka.
4.  Jadi sesiapa yang teringin boleh lah buat resepi mudah ni hanya guna roti je untuk kulit karipap dan
     sangat sedap dan  ranggup.

Untuk resepi inti boleh klik disini  INTI KARIPAP inti ni adalah inti karipap pusing, boleh di tukar ikut selera sendiri samaada daging atau ayam.



SELAMAT MENCUBA YA, TAK RUGI MEMANG TERASA NAK BUAT LAGI DAN LAGI.


Bath yang cantik lepas jenjalan petang semalam..

11 comments:

  1. Replies
    1. sangat menarik nfaifauzi akak tak ambil masa lama bila dpt resepi ni kebtulan semua bahan ada terus on je

      Delete
  2. Kalau dah dikapit terus makan pun sedap ni hihi...
    Kena goreng lagilah sedap:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah kakzakie goreng lagi sodap sbb lebih rangguppppppp alahaiii macam nk buat lagi je

      Delete
  3. Mudahnya kaknoor..nak cuba buatlah.. kebetulan roti ada lebih ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangt mudah yatie sila buat kalau dah ada inti karipap lagi cepattt siap just 10 minit dah boleh makan

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. yup Siti Asmah menarik dan sedap dah tertarik ke??

      Delete
  6. Haaa benda simple cam ni ler best kak Noor. Tapi simple simple pun, entah bila tahunlah kita nak buat nih... huhuhu. Mood kita pun sesejuk cuaca di UK. Ahaks...

    ReplyDelete
  7. hahahaaha akak dpt resepi tak sampai 2 jam mama terus buat wlaaupun cuaca sejuk perut meronta minta diisi yg sama mcm makanan yg selalu kita makan jadi dpt makan karipap roti ni syukur alhamdulillahhhhhhh syukur nikmat allah

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home