Laksa Johor Yang Tak Cukup Syarat

Laksa Johor Yang Tak Cukup Syarat



ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera untuk semua nya.
Bila dah teringin nak makan kita akan usahakan walaupun sebenarnya sangat tak lengkap bahan nya, contohnya macam laksa johor kaknoor ni, tapi dek kerana teringin apo nak di kato gohead je lah mano yang adooooooooooo....




Tapi malang nya disini akak tak ada semua bahan-bahan lengkap, akak hanya gunakan yang wajib je, contoh nya untuk ikan tu, akak guna kan ikan sardin yang dalam tin, disini ada sardin tin dalam air garam saja, bukan dalam sos tomato, daun pudina, daun kesum dan kantan memang takdo lah, tapi alhamdulillah masih ada udang kering, cili kering, serbuk kari dan serai utk kuah nya, yang eksesori atas pun tak lengkap jugak, kacang panjang takde, yang lain tu alhamdulillah boleh lah, bersyukurlah ya hilanglah kempunan nak makan laksa johor walaupun taklah selengkap mana, yang nak resepi boleh rujuk di blog SHEILA ya.



HIDUP dirantau orang kena selalu bersyukur lah apa yang ada disekeliling kita, asalkan tak lapar dah lah, bila dah macam ni baru kita bersyukur negeri kita yang sangat kaya dengan macam2 yang kadangkala kita buang begitu saja betul tak???

INGATAN UNTUK DIRI SENDIRI JUGAK..

8 comments:

  1. walaupun x lengkap tapi masih nampak menarik laksa kak noor tu..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah BB rasa nya dah ada cuma tak lengkap aroma kantan dan kesum je

      Delete
  2. masih jugak nampak sedap tu ,kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dan teringin nak makan semuanya sedap je Sue..

      Delete
  3. Replies
    1. ur welcome adinda Sheila tak tau lah bila nk boleh rasa air tangan chef Sheila ni kan berangan je dulu..

      Delete
  4. Tak lengkap pun nampak dah sodappp

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlah gambaq berbicara ya Bundo rasa dlu baru tau heeee

      Delete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home