Walaupun Tak Wangi Orkid Tetap Menjadi Poojaan Hatiku..

Walaupun Tak Wangi Orkid Tetap Menjadi Poojaan Hatiku..


Assalamualaikum
Entry kali ni kaknoor nak kongsikan gambar orkid-orkid yang ditanam di rumah kak noor, walaupun taklah banyak sangat tapi cukuplah sekadar menceriakan mata yang dah kelabu asap ni bila tengok orkid yang berkembang, jangan tanya nama-nama orkid tau kak noor memang tak pernah ambik tau, sekadar tanam dan cari warna yang cantik-cantik je, cuma jenis nya tau sikit lah, yang besar-besar macam ni jenis Borneo Orkid, yang kecik sikit tu Orkid Thailand, tapi nama nya yang sebenarnya sorry dorry strawberry confem tak tau..

Kak Noor just nak jamu mata adik-adik blogger saja, tapi jangan lupa scroll sampai habis tau sebab ada pencinta orkid di ujung gambar hahaha














Hahaha makcik sorang ni sedang gardening lah tu or berlakon jee...
Apa-apa aja lah kan janji happy..

9 comments:

  1. tengok orkid kak noor yg cantik tu teringat kat abah Nza...Abah peminat tegar pokok orkid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. al faatihah utk aruah abah Nza ya, kalau dah umur separuh abad mcm kaknoor ni mmg minat tu tak lari kemana, suka tanam2 sayur, tanam orkid kan utk hiburkan hati hehe

      Delete
  2. Subhanallah cantik2nya orkid tu Kak Noor... saya pun suka orked walaupun tak pernah tanam he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheqsu suka orkid yang kat kedai ke ni?? mmg cantik kan orkid, kaknoor ni suka orkid 200 persen hahaha

      Delete
  3. Bahagianya dpt tengok pokok bunga setiap hari.. Nikmat dari Allah yg tak ternilai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah Umi,ALLAH masih pinjamkan nikmat utk melihat yang cantik2 di usia yang tak tau berapa lama lagi ni., sedihlah pulak..

      Delete
  4. orkid ni kalau tak pandai jaga tak hidup..

    kaknoor..kirim salam kat makcik tu yer...hehe...

    ReplyDelete
  5. terapi bergardening ini kak noor....hilang tension.

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home