Keropok Arrowhead Or Ngaku

Keropok Arrowhead Or Ngaku


Selamat malam semua nya, kaknoor just nak kongsi keropok arrowhead ni yang hanya keluar diwaktu musim perayaan Cny ni, sangat senang nak buat keropok arrowhead or ngaku ni, hanya slice dan goreng lah dalam minyak yang  banyak sehingga garing dan ranggup, yang penting jangan kuat kan api tau sebab keropok ni mudah hangus sebab ia nya nipis..



Kalau ada yang belum pernah tengok ngaku ni ini lah dia ubi ngaku tu..


Just kupas kulit nya dan slice, kalau nak pedas sikit boleh gaulkan dengan cili flakes, kalau tak pun dah sedap sebab ngaku ni rasa nya agak manis.


Kalau makan keropok ni memang susah nak berenti, selagi belum habis satu balang tu, jom jajan dengan arrowhead ni yuk..

4 comments:

  1. noe ingatkan bawang tadi :)...x pernah rasa

    ReplyDelete
  2. Agaknya asal ubi ini di tanam di Negara China?

    ReplyDelete
  3. Teringat pula makan kerepek duck potato ni Kak Noor nampak super delicious

    ReplyDelete
  4. ooooo....ubi rupanyer...sy pnh tgk org cina bli byk2 benda ni kt giant hrtu tp sy xtau nk masak mcm mne...nnti leh laa sy try qat cenggini kannnn....rasa dia lbh kurg mcm ubi kayu ke kak?

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home