Laksam !!! Lambat Membuat Tapi Berbaloi Sedap

Laksam !!! Lambat Membuat Tapi Berbaloi Sedap


ASSALAMUALAIKUM dan salam rabu untuk semua nya.
Hari ni kaknoor nak kongsikan gambar laksam hasil dari bunga kantan yang terlebih kembang tu.
Lebihan kantan kaknoor masak sambal goreng berbunga kantan, tapi tak sempat nak snap.
Terlajak laris sangat lain kali ok mesti lepas masak terus snap gambar.

Rasa nya resepi laksam dah ada kat SINI jadi kalau ada yang mampu buat laksam ni sila klik kat situ ok, jom layan gambar , tuan umah layan selera ni hari ni..




SCDHA SEIN inilah hasi bunga kantan tu, tergoda tak??? Masih banyak ni, tak nak travel kat Brunei Darussalam ke?? hahaha..yang lain pun di alu-alukan walaupun Brunei taklah semeriah negeri lain, tapi kalau adik-adik blogger datang sini pasti INSYA ALLAH akan kaknoor raikan di gobok buruk ni.

49 comments:

  1. Salam Kak Noor,

    Rajin sungguh!! Tapi kalau yang pandai buat mmg sedap kan laksam ni. Saya pun suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikumuslam Honey, anak2 nak makan mama nya kena buat lah Honeyy

      Delete
  2. salam kak noor..sedapnyaaa..lama tak makan laksam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmuslam SK sama lah kaknoor pun lama tak makan..

      Delete
  3. Assalam Kak Noor, sedap nampakk cayaq ayaq lioq...hehe tq kak noor dah copy resepi naak buat bila tak tahulah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmuslam sud@is kalau dah ayaq lioq cyaq mesti cepat kot buatt tu

      Delete
  4. assalam kak..

    terliurrrnya tengok laksammm nihhhh... lapar ler pulakkkk heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jamu mata dulu lah Julie lepas ni gi cari di pasar malam ek heheehe
      lupa jwb salam waalikumuslammmm

      Delete
  5. meriahnya laksam akak.. ai kan mula minat nak masak2 sebab selalu baca entry akak lah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. QA, terharu kaknoor yeke ni wah kira nya kaknoor bagi suntkan semangat supaya QA rajin masak lah ni kannnn alhamdulillahhh tumpang pahala sikit hehe

      Delete
  6. Ya Allah..terliurnya saya. laksam tu makanan kegemaran saya sejak kecik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. NzA orang kelantan ke? memang makanan oran gkelanatan ni kan kaknoor walaupun or gkedah tapi suka bangat dngn laksam ni

      Delete
  7. sedapnyeee kak... betul, buatnya sangat leceh, tapi sedap kan kak... jadi saya pilih utk makan je... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lambat sngt buat makan kejab je dah habis Wafee tapi puas hati makan sedapppp

      Delete
  8. Replies
    1. makan laksam bertambah jelita Cik Jelita heheee

      Delete
  9. Wah pekatnya kuah laksam kak noor ni..hebat la org Brunei masak laksam..org klate ni tak penah buat laksam kikiiii...asyik tunjuk jer atau makan yg mak buat hahaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lina, orang Brunei payah nak jumpa tempat yg boleh tunjuk2, jadi rajinkan diri buat lah, kalau adaaa memang kaknoor pun main tunjukkk jugakk

      Delete
  10. KN...... sedapnyaaaaa, meleleh, leleh air liur ni haa tau.... Okje walaupun bukan org Kelantan tapi suka laksam ni tau KN. Memang hirup kuah dia sampai licinlah kalau dapat depan mata ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaknoor lebih suka laksam dari laksa yg famous di utara, Hainom, apa nak buat suka orang punya menu orang punya, menu negeri sendiri dah jatuh nombor 2 hahaa

      Delete
  11. Walaupun bukan orang pantai timur ini memang fav saya. Sedap nampak.

    Eh akak dari Brunei ke? InshaAllah tahun depan akan menginap di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah akak suka sngt laksam ni, tinggal kat Brunei Lizzie, dah mastautin disini dah..bolehlah jumpa tahun depan ya

      Delete
  12. Hari ni hari rabu... Tadi SS lunch Nasi Kerabu... He He He... SS dah pernah jejak Brunei... Kak Noor bile nak balik Malaysia?

    ReplyDelete
  13. wah SS makan ikut hari ke?? esuk kamis makan apa pulak ni SS, tak tau lagi bila nak balik Malaysia SS sbb baru ni pun dh balik kejab jadi lama lagi kot tengoklah kalau ada hal insya allah balik lah

    ReplyDelete
  14. huhu..nak nanges tgk gamba2 ni..sedapnyeeee!!!

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Sweetie, anak2 teringin terpaksa mama rajinkan diri, disini takde pasar malam yg jual laksam ni sabo je lah

      Delete
  16. laksam akak tu memang menggoda jiwa dan raga wana..akak..musim skang ni mana nak dapat laksam..nak buat sendiri malasss...huhu

    ReplyDelete
  17. susah nak cari laksam yg sedap di SA. nmpak laksam yg noor buat KY kecur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakyon buat lah sendiri resepi dah ada tu tkyah cari2 lagi hehehee

      Delete
  18. Perghhhh..ni mmg terbaekk dari ladang ni kaknoor!! Tak tahan nengoknye..huwaaaaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bercinta jugak nak buat ni doc Ina, tapi nak makan punya pasal buat jugak lah

      Delete
  19. kak noor, pandang je terus lapar ni huhu...sedapnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nya kita semua nya pencinta pulut Ana kan kalau pandang ja dan dan lapar haha

      Delete
  20. Alaaa..sedapnyee..nk jugak sepinggan dua kak..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulut tak dpt makan banyak Deanna kang tertido2 malas nak keja, sepinggan cukup lah.. haha

      Delete
  21. Kak nor..hebat la..otai yg serba boleh...terbaik..sbb tu hari2 mesti jenguk blog kak nor...

    ReplyDelete
  22. Menu yg ni jugak belum pernah Rahel buat,tp pernah makan...terlior eh....

    ReplyDelete
  23. oh, my feveret ni kak. Laksam tu ..lembut dan kuah nya pekat fuhhh...menjilat sudu kak he he

    ReplyDelete
  24. waduhhhh.
    gelisah perut saya memalam buta ni maktok bila tgok laksam tuh. hahaha
    sedap sedap sedap. itu je word nya. huhuhu

    ReplyDelete
  25. kak sambal goreng bubuh bunga kantan ? erm macam menarik je.. share lah resepi kak

    ReplyDelete
  26. k noor, doakan ada rezki sy smpai ke brunei..nak makan laksam terlajak larisss air tangan k noor niiii ;p

    ReplyDelete
  27. Nak kena plan trip pergi Brunei macam ni.

    ReplyDelete
  28. lama tak makan laksam.. terliur jap.. pernah tengok mak member buat dulu masa bermalam umah dia.. memang renyah skit..

    ReplyDelete
  29. sedapnye lahaiii....kena bljr gulung laksam....suami pon dh tpikat ngn laksam..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home