Manggis Oh Mnaggis..

Manggis Oh Mnaggis..



ASSALAMUALAIKUM dan selamat malam semua nya.
Just nak kongsikan gambar manggis je, sila jamu mata.
Manggis ni kalau sekali pandang macam biasa je kan.
Cuba tengok betul-betul ada tak perbezaan manggis ni dengan manggis biasa tu..





Manggis ni anak sedara kaknoor dapat dari pendalaman negeri Sabah, rasa nya macam biasa lah manisss dan sedap, cuma bentuk nya tu agak sikit beda dari biasa, cer bagi tau kak noor tang mana yang beda tu???


14 comments:

  1. waalaikumsalam kak noor, ana rasa bentuk isinya yang meninggi tu kut sebab selalunya,isi manggis ni melebar je kan..agaknya lah :)

    ReplyDelete
  2. erm..bentuk manggis ni lonjong...jumlah isinya banyak...manggis biasa dalam lingkungan 5 atau 6 je..tapi nie 8 ke 9 isinya

    ReplyDelete
  3. buahnya mcm memanjang sikit...faveret noe ni

    ReplyDelete
  4. Manggis mesta bentuk lonjong gitu.

    ReplyDelete
  5. Manggis sedap tapi getah tu... Adesss...

    ReplyDelete
  6. perghhh.. sedap.. suka manggis.. ssh nak dapat..

    ReplyDelete
  7. manggis yang unik! teringin jugak nak try satu hari nanti ^^

    ReplyDelete
  8. knoor, dah lama sy tak makan manggis. kalau kecik2 dulu, bila balik rumah atuk, dapat la makan manggis..
    gambar manggis knoor tu, puas ku renung2, ku tenung2, x dapat kupastikan tang mana yang bezanya, manggis biasa dgn manggis (dalam gambar knoor tu) huhu

    ReplyDelete
  9. fuh best tu manggis. tu tengok kulit dia cantik dan smooth jer dan isi dia teratur cantik lebih panjang. Sedap eik Kak Noor?

    ReplyDelete
  10. terimakasih semuanya ya, memang betullah kata Diana tukang kebun, Noe, Yanty dan Anajingga, manggis ni agak lonjong, bak kata pepatah bagaimana acuan begitu lah kuih nya kan, so isi nya pun agak panjang lah memenuhi kelonjongan manggis ni, tapi rasa nya tetap sama dengan manggis biasa, sedap sedap sedap yang dapat kaknoor kata kan, itulah dapat manggis yang bukan musimnya memang ta boleh di lepas kan ni...

    ReplyDelete
  11. manggis orang brunei bentuk lonjong eh kak.....selalu jumpa yang bulat jer.

    ReplyDelete
  12. sedapnyer kakkk.... fav saya tuu..hehehe

    ReplyDelete
  13. nampak macam manggis ni membujur bukan bulat

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home