Nasi Lemak Gulung Ala Sushi

Nasi Lemak Gulung Ala Sushi


 ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera pada yang masih sudi singgah di blog kak noor, pagi ni kak noor nak kongsikan resepi yang di masak semalam, biasa lah orang melayu ni kan, nasi lemak roti canai memang fav sangat, hari-hari mau yang sedap-sedap ni.  Kali ni nasi lemak kaknoor bungkus dengan telur dadar, memang mewah dengan protin lah, disamping sosej ayam, crabstick, kacang panjang dan of coz lah sambal tumis kan...

Kalau ada yang nak mencuba resepi NASI LEMAK dah ada kat SINI cuma cara menghidangkan je kaknoor tukar sikit, tapi masih rasa nasi lemak tau, tapi yang versi ni nasi nya agak sikit, sebab dah lebih kat lauk tu, selera ditangan sendiri boleh banyak kan nasi jugak, tapi agak susah menggulung.



Ada tak yang dah tergoda ni!!! jom jamu mata, kalau ada yang dah terbuat nasi lemak hari ni boleh gulung macam ni, boleh menambat selera anak-anak untuk makan jugak ni, tapi orang dewasa tak boleh pandang-pandang sangat nanti terlebih mamam pulak haha....



13 comments:

  1. perghh..food presentation yg menarik...tergoda dan terpesona..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks nohas cantik kejab je tu lepas tu dah masuk peyottt hahaha

      Delete
  2. wah, memang tertarik ni kak..sosej, crabstick semua ada..lawa2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaya, kalau dekat mmg kaknoor bagi sepotong nasi lemak sosej crabstick tu sbb puji lawa lawa ahaaa

      Delete
  3. Kreatif sungguh decoration nya tu Kak Noor... mahu habis seperiuk nasi lemak ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau buat macam ni nasi tak banyak pakai yati, jadi tak habis nasi se peyok hanya sosej dan crabstick tu je kena tambah rebus hahaha

      Delete
  4. Replies
    1. pasal gulung menggulung kaknoor mmg suka Anna, apa kabar ni lama tak sembang dgn tokeh kek ni kan..

      Delete
  5. Cantik dan kemas. Bab menggulung tu bagus bagi yang rajin hehe...

    ReplyDelete
  6. kak Zai, tak rajin sebenarnya tapi kdg2 suka kelainan sikit jdi gulung sja lah kan, asal jgn gulung tikar dah lah hehee

    ReplyDelete
  7. kalau gullung nasi tu boleh la kurangkan ambik sikit portion nasi tuh.. tk la terlebih makan.. tk gitu heheheh

    ReplyDelete
  8. ishh..JM ni jenis tak sabar..mmg x boleh nk buat gulung2 nih....

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home