Kudapan Petang Sabtu Crispy Kerepek Ketam

Kudapan Petang Sabtu Crispy Kerepek Ketam

Selamat petang dan salam mesra semua nya.
Petang-petang macam ni sesudah lunch mesti nak cari yang masin-masin pulak kan.
Rasa nya ramai yang suka kudapan macam ni, nak buat pun sonang sangat, apa lagi kalau makan, cepat je habis sebalang ni, kak noor pun tak sabar jugak nak bersantai ni jom berkepek kepek..






Bahan2nya
Secukupnya isi ketam atau crabstick di siat nipis
Minyak untuk menggoreng dan daun kari
Akan tambah cili flakes,  sedikit tepung beras, garam dan sedikit gula
Lepas di siat isi ketam sampai nipis tambahkan cili flakes, tepung beras, garam dan gula, perapkan sekejab kemudian goreng dengan minyak yang banyak sampai garing ranggup baru masukan daun kari tos kan dan boleh lah dihidangkan,sangat sedap dan ranggup 
MEMANG TAK CUKUP KALAU SEKADAR SATU DUA PEKET ISI KETAM TU
SILA BUAT BANYAK2 PEKET SUPAYA TAK M ENYESAL NANTI YA 




Kalau ada yang suka letak kacang goreng or jagus ke boleh saja, kita yang nak mkan kan, terpulang lah selera memasing..kaknoor memang pencinta tegar kacang jadi tak heran lah semua kerepek kaknoor mesti nak letak kacangggg je..



13 comments:

  1. Ini sedap buat stok untuk kunyah di depan TV ni, kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lama farah kalau letak kat depan tv kejab je licin

      Delete
  2. ni yan belum cuba...setakat nie masih setia pada popia sambal madu akak...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. bukan saja nampak sedap SS rasa nya pun confem sedappppp

      Delete
  4. Assalamualaikum Kak Noor.
    Lamanya tak masuk sini guna pc. Skali masuk, wow..dah berubah. Makin cantik blog akak tau. kerepek ketam ni memang sedap.. Dah pernah makan, tp bukan sue buat la ya.. Adik ipo yang buat.. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikumuslam Sue, itulah kemana ni tak update blog busy snagat ke adik akak ni, rindu lah jenjalan macam dulu2 kan, kenapa bio adik ipo yg buat, kaka ipo nya kemane?? hahaha

      Delete
  5. waaa...kak...merembes tgk gambar nih...sedapnyerrrr....mesti ranggup kan...nak jugakkkkk hik hik hik

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ranggup krup krap krup krap ni deanna tidak syak lagi U...

      Delete
    2. tu laa kak...sy leh bayangkan mengunyah sambil bunyi kruk krakkk...adehhh...lapar....hihihi

      Delete
  6. Ya Allah sedapnyaaa.. mesti cuba nanti... saya pun peminat tegar kacang heheheh

    ReplyDelete
  7. Assalam kak noor,
    iols buat ritu maen gireng gitew ja
    kriuk3 suka
    kali ni nak buat macam akak punya la he3

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home