Aiskrim Lesung Batu Ada Berani!!!

Aiskrim Lesung Batu Ada Berani!!!


Assalamualaikum dan salam selasa untuk semua nya.  Pernah tak adik-adik semua menjamah atau merasa atau menengok ais krim pasu yang sedang jadi viral sekarang ni?? hahaha kan, sama jugak dengan kaknoor teringin sangat nak makan aiskrim pasu dan sewaktu dengan nya, dua kali beli aiskrim habis tak sampai jugak hajat nak buat aiskrim ni, semalam niat tu dah tak dapat nak tahan lagi, maka kaknoor pun mencari apa yang ada kat dapur usang kaknoor tu. Maka jadi lah macam ni 
Ais Krim Lesung ada berani!!!!



Ada dua jenis aiskrim dalam lesung ni
Aiskrim Yam dan Aiskrim Jagung
Letak sebelah menyebelah aiskrim tu, tabur coklat rice, letak macaron, coklat M& M dan stick redondo tu, dah siap deco letak je dalam lesung batu...
Dah siap aiskrim lesung batu mudah kan!!




Yang ni versi redondo yang panjang 
Ada yang terhingin!!


Kalau ikut resepi aiskrim pasu sebenarnya ada oreo yang dihancurkan untuk tanah nya, tapi kaknoor just letak coklat rice je sikit sebab tak suka  banyak sangat, kita yang nak makan, Jadi buat lah ikut kreativiti tuan / puan yang nak makan.


42 comments:

  1. emmm, tertelan air liur saya Kak Noor..
    buat sendiri lagi bestkan, sukahati nak letak apa..yg penting sedappp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah wani buat sendiri terbaik apa2 pun kan, jgn asik nk gi kedaiii je makan

      Delete
  2. hehe..ada dalam lesung la...dalam pasu la...dalam congkak la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah Kamsian skrg ni macam2 pesen dah aiskrim di letakkan ikut suka hati je kan, dlm tempayan je belum lagi haha

      Delete
  3. Sekarang ni macam2... Biasa dengar Aiskrim pasu je.... Ni haaa.... Amekkk Kawww lesung batu gitewww.. Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaknoor cari2 pasu jugak tapi takde lah SS hahaha sekali tengok lesung batu ni, macam nyerah diri je, macam kiut je terus ada idea nak letak dlm lesung batu haha baru lah hamekkk kot kan

      Delete
    2. Ais krim lesung kawww.. hehehe.. boleh komersialkan ni Kak Noor..hehe

      Delete
    3. nk kena cari lesung banyak2 ni kalau nak di komersialka syida kannn, jom pi jalan2 shopping lesung!!

      Delete
  4. yang ini berani....lesung baru cantk pulak....cuba guna lesung batu yang ada bekas kunyit atau cabai....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. diana, lesung ni hanya utk prop je sbb tulah berani kaknoor letak, kalau bekas cabai kunyit tu alahaiiii kang bau kunyit kang aiskrim kan langsung tk jadi makan

      Delete
  5. cantik food presentation Kak Noor...belum pernah tengok lg mcmana aiskrim pasu ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih nohas, aiskrim pasu macam ni jugak diaorang mmg letak dlm pasu kecik sebesar lesung ni gak, dalam di lapik dgn bekas lain lah yg putih jernih tu, letak aiskrim dan apa saja kita suka,letak oreo hancur utk jadi tanahnya, dan cukuplah dgn stick redondo, dan letak balik dalam pasu comey

      Delete
  6. kak noor..nak selesung aiskrim bleh....hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde masaalah deanna lesung kecik lesung besar request je hehe

      Delete
  7. MCM PERASA N BENTUK AISKRIM NI JANJI SEDAP..OK JER.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh letak macam2 perasa jugak dear sukahati sendiri janji dlm lesung hehe

      Delete
  8. Yan paling suka nie...nak ..nak..nak...
    ( sambil hentak hentak kaki ) :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat sini yan hentak sampai berlubang pun tkdpek jugak kesiannnn mimpi dulu okkk hehee

      Delete
  9. Assalam kak noor,
    santek sangat lesung akak ni tau3
    kalo iols yang buat sekim lesung kat rumah iols jawabnya sapa pun tak lalu makan
    he3
    ater buruk benor lesung batunya :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. walikumuslam sha, yeke santik niii
      lesung batu utk prop je akak tak guna hehee jadi nya takde bau apa2 tau letak aiskrim mmg sedappp sngt

      Delete
  10. cantiknya lesung kak noor,bole famous aiskrim ni...jadi laparlah bila ke sini kak,gambar makanan semua nampak menyelerakan..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah semuanya berminat dgn lesung batu kaknoor ya ayda dh tkpandang aiskrim tu

      Delete
  11. Replies
    1. tu yg buat selera sngt kan mayang cantik manisss

      Delete
  12. Saya tgk lesung Kak Noor yang cantik tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai yg minat lesung dari aiskrim yg sebenarnya yg ingin di tonjolkan ni cik miss3 kan

      Delete
  13. wow mmg terbaiklah hasil air tangan mu itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih banyak dear Nor alolo terharu me tau!!

      Delete
  14. Ais krim rasa sama ja klu makan dlm apa bekas pun kan, just nak nampak menarik..
    menarik plak tgk ais krim kak noor ni..hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu syida boleh letak apa2 aiskrim cuma kita viralkan letak dlm bekas2 yg unik dari biasa hehee cer buat kaknoor nk tengok

      Delete
  15. Meleleh-leleh air liur tukang kebun.
    Panas-panas buat kerja ni lagilah teringin nak sejukkan tekak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. niat dihati nak bagi se lesung kat diana tapi jauh sngt lah pulak ni camno ni

      Delete
  16. knoor, comelnya lesung batu tuu..i like! ;)

    ReplyDelete
  17. buat sendiri lagi senang kan kat kak nor.. x yah bazir duit hii

    ReplyDelete
  18. Tak kisahlah janji lesung dia cantik...hihi...

    ReplyDelete
  19. Ya Allah... sedapnya... huhuhu.... nanges

    ReplyDelete
  20. meleleh air liur tengok aiskrim lesung kak noor..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home