Rojak Tauhu Tempe Sotong Telur Segera.

Rojak Tauhu Tempe Sotong Telur Segera.


Assalamualaikum dan salam kamis untuk semua nya.  Hari ni menu rojak segera je yang kaknoor nak kongsikan, maksudnya kuah nya segera yang dalam botol tu je hahah, kuah rojak Rodziah yang di beli masa balik kampong dulu, jadi dah ada sotong kembang tu, rebus je, tambah apa yang ada kat rumah, tauhu dan tempe pun ok jugak cicah kuah rojak tu kan.



Untuk menggoreng tempe dan tauhu, kaknoor hanya campurkan dalam 1/2 cawan tepung gandum, sedikit kunyit serbuk, sedikit jintan putih tumbuk, serbuk paprika, garam dan perasa sikit. Bancuh dengan air sedikit demi sedikit biar jadi macam batter tu, campurkan sedikit telur putih untuk meranggupkan lagi tempe dan tauhu tu., celupkan tempe yg telah di potong nipis dan gorenglah sehingga garing dan ranggup.

Yang lain tu macam biasa lah telur rebus, sotong pun rebus dan hiris lah timun atau apa saja yang ada lah, kat dalam petiais kaknoor hanya timun je last sayur.  Boleh tambah sengkuang ke kangkung ke atau apa kegemaran sendiri.



Jom meratah jom!! agak-agak apa lah agaknya yang habis dulu dalam semua ni ya, kalau kaknoor memang nak ambik sotong tu dulu, fav sotong ni, tulah kolestrol sikitttttttttt tinggiii..


12 comments:

  1. kak noor saya nampak sotong kembang dengan tempe tu. sedapnya....

    ReplyDelete
  2. Sedapnya, Kak Noor! Terus lapat saya dibuatnya :)

    ReplyDelete
  3. As salam kak noor... mengancamnya tengok rojak..terliur!

    ReplyDelete
  4. terliur memandangnya...terbayankn yongtaufu.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum
    singgah pagi khamis
    sedapnya

    ReplyDelete
  6. pagi-pagi lihat rujak bikin ngeces...

    ReplyDelete
  7. Sedapnya..lapar tengok rojak yang noor sajikan.

    ReplyDelete
  8. semalam yan buat rojak kangkung dengan tahu..senangkan kak pakai kuah rojak dalam botol..tinggal letak kacang aje...:-))

    ReplyDelete
  9. knoor, kalaulah ada sengkuang, perghhh terpejam2 mata sy sambil cicah dgn kuah rojak tu (tanda nikmat yg x terperi) haha

    ReplyDelete
  10. kak noor dah buat perut Eyda kembali lapar..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home