Cucur Manis Resepi Breakfast

Cucur Manis Resepi Breakfast



Assalamualaikum dan salam manis untuk semua nya.
Hari yang terlalu sibuk dengan macam-macam benda hari ni, tapi alhamdulillah dapat kabar gumbira disana sini, syukur lah diatas apa yang ALLAH kurnia kan..

Resepi pagi tadi cucur manis ni, boleh bawa ke petang jugak ni, memang sedap cucur manis di makan panas-panas, tak sedar sepinggan tu habis., resepi nya pun sangat mudah, jom semak resepi mudah!!







Cucur Manis.. (resepi  Mai Zura)
Copy Dari  Aznie Khasri

Bahan
3 cawan tepung gandum
3 caw an air panas
1/2 tin susu pekat manis 
kaknoor guna 1/2 cawan susu pekat
sedikit garam (aznie tambah nk bg rs lemak2 skit) 

- Gaul semua bahan guna pemukul telur sebab  panas, bila suam skit boleh lah gaul dengan tangan.
-  Kemudian sapu tangan ngan sedikit minyak, bulatkan ikut kegemaran lah kecik ke besar .
-  Kemudian bole lah  digoreng hingga warna kekuningan....
-  Cucur manis kita dah siap untuk di santap.



Alhamdulillah ada baki sikit boleh buat minum kopi petang ni pulak ni, jom bolat-bolat kan badan dengan cucur manis yang bolat-bolat ni...

15 comments:

  1. asalamualaikum kak..cucur manis nie semanis kegembiraan hari ini..syukur alhamdulilah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmulsam yan, alhamdulillah dah habis cucur manis ni heee

      Delete
  2. duduk kat dalam ekon makan cucur manis panas2 tu misti sedap nih.....minum kopi skali...

    ReplyDelete
  3. teringat kat mak saya, suka buat cucur manis utk cucu2 dia...memang leka makan cucoq ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi rasa nya kalau mak mak kita buat dulu mmg sedappp sngttt kan nohas

      Delete
  4. Gebulah cucur Kak Noor ni:)
    Kenapalah Kak Noor punya kuih cucur pun cantik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lahaiiii kak zakie asyik memuji kaknoor je ni hehe, biasa je pun tang gebu tu mmg gebussss tau

      Delete
  5. alahai..laparnya tgk cucur akak nie..:)

    ReplyDelete
  6. Comel2nya cucur kak noor...lapar terus sy

    ReplyDelete
  7. makan panas2 sedap ni kak noor hehehehe

    ReplyDelete
  8. KN....hari tu OKje kan ada share resepi ni sebab buat jadi, sudahnya bila buat balik .....udah tak jadi KN....keras huhu...kejap jadi kejap tak jadi....entah apa nak jadi....

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home