S’mores Ice Cream Cupcakes Lazat..

S’mores Ice Cream Cupcakes Lazat..


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua nya
Apa kabar agaknya adik-adik blogger semua nya ya
Semoga lepas hariraya ni kita semakin sihat ya
Macamana dengan openhouse semua??
Dah puas hati ke dengan openhouse masing-masing?
Kalau ada yang nak kelainan sikit cuba lah baking ice cream cupcakes ni, memang sedap dan sejukkk je masyuk, mesti ramai yang suka ni.

Ice cream cupcakes ni sebenarnya anak kaknoor yang buatkan sebab dah mama nya bizi dengan macam-macam nak masak jadi anak akak ambil alih untuk buat dessert lah, jadi diaorang terjumpa resepi cupcakes ice cream ni, jom semak resepi jom!!!




Ingredients
For the cupcake batter:
2 cups sugar
1 3/4 cups flour
3/4 cup cocoa powder
1 1/2 tsp baking powder
1 1/2 tsp baking soda
1 tsp salt
2 eggs
1 cup milk
1/2 cup vegetable oil
2 tsp vanilla extract
1 cup boiling water

Ice Cream:
Dreyers S'mores Ice Cream kaknoor guna aiskrim biasa je, jagung dan vanilla

Toppings:
Hot fudge topping
Marshmallows; toasted
Graham crackers;


Instructions
  1. Preheat oven to 350 degrees and fill cupcake pan with liners.
  2. In a large bowl stir together sugar, flour, cocoa, baking powder, baking soda, and salt. Add eggs, milk, oil, and vanilla and mix for 2 minutes. Slowly stir in boiling water.
  3. Pour one tablespoon of batter into cupcake pan.
  4. Bake for 10-12 minutes; cool completely.
  5. Top cupcakes with slightly melted ice cream; freeze for 2-3 hours or preferably overnight.
  6. When ready to serve top with toasted marshmallow, hot fudge sauce and crushed graham crackers. Enjoy!

Pada tak ramai pelanggan boleh lah buat separuh je resepi tu sebab bila jadi nya nanti memang banyak lah, tapi kalau untuk openhouse memang boleh lah mesti ramai yang dapat menikmati kesedapan kek ni ice cream ni, mesti cuba rugi tau!!

15 comments:

  1. sedapnya icecream cupcake...nampaknya anak n mamanya sama2 pandai masak ya...

    ReplyDelete
  2. sedapnyer..mesti anak-anak kecil suka cupcake ni..

    ReplyDelete
  3. Tempting nya! Geram tgk mashmellow kat atas cupcake tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuai dgn selera anak2 Farrah yg suk mashmellow

      Delete
  4. ohhh tidak!!!! aiskrim tu JM ngap dulu

    ReplyDelete
  5. Did you know that you can shorten your long links with Shortest and earn $$$$ from every visitor to your short links.

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home