Goreng Pisang Karamel Cheese // Goreng Pisang Sambal Kicap Yang Mana Satu Pilihan Hati

Goreng Pisang Karamel Cheese // Goreng Pisang Sambal Kicap Yang Mana Satu Pilihan Hati



Assalamualaikum dan selamat malam semua ya..
DiBrunei masa ni sesudah magrib dan sedang menunggu isyak.
Sedikit waktu terluang sesudah rutin harian membaca Al-Quran, biarkan tak banyak tapi Alhamdulillah istiqomah mudahan sampai selama nya selagi ada hayat dibadan.

Oklah resepi hari ni telah pun akak letak sebelum ni jadi boleh rujuk 
SINI  untuk goreng pisang bercheese tu dan di
SINI untuk sambal kicap nya.



Sehari kalau 2x goreng memang terlajak sedap lah tu kan 
Apa lagi makan panas-panass




Ini versi sambal kicap pedass manis memang fav kaknoor, dalam pedas-pedas tiga empat keping langsai jugak 



Kalau ada yang jeles mesti kena buat ni , untuk dessert malam ni sambil tengok tv memang terbaik ni kalau tak cukup pisang kat umah kaknoor masih ada beberapa sisir lagi yg belum di goreng hehee..
Jamu mata ok biar mata je yg kenyang ..

28 comments:

  1. Dua dua pilihan hati ..2 2 nak makan serentak..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak serentak cepat2 meh sini Yan selagi masih ada ni..

      Delete
  2. Kalau nak pilih dua-dua sekali boleh tak, Kak Noor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehhhhh farah , tungguuuuuuuuuu tau akak anto dlm mimpi kejab lagi hehe

      Delete
  3. orang johor sure suka yang cicah kicap tu kak noor termasuklah saya.. sedappnyaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaknoor pun suka makanan johor yan, walaupun sebenaarnya bukan orang johor hehee kicap the besttt

      Delete
  4. Replies
    1. yalah Leezz rezeki jgn di tolak kan
      kalau dpn mata mesti tak tolak ni

      Delete
  5. Sambal kicap forever! Terliurrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaknoor jugak jatuh cinta dgn sambal kicap johor makan dgn goreng pisang Linda

      Delete
  6. sambal kicap..the best! boleh makan banyak...yg cheezy pun suka jg..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah ramainya yg suka sambal kicap ni nohasss sbb kita dah di lahirkan dgn pedasss kan hehee

      Delete
  7. tak kisah mana2 pon kak Noor, semua suka, nak2 kalo Kak Noor yg suapkan..(^v^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha suapkan dlm mimpi boleh lah Anna cyg, adoiiiiiii hajat nk suapkan jugak ni malam nanti Anna

      Delete
  8. Sambal kicap pilihan hati..lagi berselera nak makan..hehe
    Salam Aidil Adha kak...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aidiladha jugak Atie
      nampak mmg yg pedas pilihan hati kan thanks sudi singgah sini ya

      Delete
  9. goreng pisang cheesy n berkicap sedap sgt dimkn ptg r mlm...sarapan pagi pun ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokoknya anytime lah kan P boleh makan goreng pisnag ni suka hati je nak pedas kah nak cheese nooo

      Delete
  10. Dua-dua...kita tamak sikitttt.. dua-dua nak... hahahahha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kita sweetie selalu tamak dgn benda sedap niiii kannn hee

      Delete
  11. Sedapnya kak... nk sikit boleh.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eyda banyak pun boleh no problem meh nak bagiiiiii

      Delete
  12. KN ni org Johor eh.....tak tinggal sambal kicap nampaknya tu.... KN, kalau pisang tandok, harus setandan okje boleh habiskan tau haha

    ReplyDelete
  13. Haha.. dua2 memu yang sedap ni.. kena makan kedua2nya memang tak leh nak pilih ni.

    ReplyDelete
  14. dedua kot sebab macam sedap je yang 1 lagi tu.. tak pernah try..
    yang kicap tu memang konfirm dah meletops =D

    ReplyDelete
  15. Laparnya bila tengok pisang ni. ;( Sedap pulak tuu

    ReplyDelete
  16. Laparnya bila tengok pisang ni. ;( Sedap pulak tuu

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home