My Mini Garden Bukan Kebun Farmville Tau!!

My Mini Garden Bukan Kebun Farmville Tau!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua nya.
Weekend kan!! jadi apa kata kita tengok kebun pulak.
Masa ni sedang kemerahan kebun kaknoor dengan cili putih ni.
Tak sempat nak petik nasib baik burung belum petik lagi.
Biasa nya kalau lama merah gini mesti burung ramai dah datang petik dulu.
Tapi kali ni alhamdulillah sempat lagi ambik gambar cili yang dah masak.




Memang berbaloi kalau berbudi dengan tanah kan!!!
Sekurang-kurang nya dua minggu ni tak payah beli cili lah jawabnya 
Save budget kan..




Sebenarnya taklah banyak sangat pokok cili ni adalah dalam 5-6 pokok tapi buah nya tak pernah putus kali ni sentiasa ada je, kadang sayang jugak nak ambik sebab kalau ambik memang dah tak cantik halaman rumah kaknoor hahaha...




Tapi dah boss suruh petik maka nya jadi lah macam dalam gambar tu, sampai tak muat besen tu
Terpaksa cili tu beraksi di bawah besen lagi..




Ada dua jenis tu cili Thailand dan Cili Putih jadi bila di campur memang banyak lah jadi nya, lepas ni insya ALLAH kalau sempat nak buat jeruk cili  baru tahan lama kan..



Kalau adik-adik dekat pasti kaknoor nak bagi cili ni, jadi pada yang jauh tu jamu mata je lah ya dengan si merah ni, kat umah kaknoor memang hantu cili, masakkan mesti ada satu jenis yang pedas kalau tak memang tertutup selera haha..


11 comments:

  1. Cantiknya cabai tu Makcik Noyah..bila nak pi sana makan cabai tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaa cabai tu cantik dan pedasss suka jugak cabai ni ?? ciknoyah suka suka tanam cabai penghias laman

      Delete
  2. Bagus lah Kak Noor, cili menjadi. Green thumb gitu. Saya ni tangan panas gaknya, tanam apa pun susah nak idup huhuhu... last2 sub-con dekat maid je. At least ada jugak yang idup. Nak masak apa tu cili bebanyak tu? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke Nin tkpe lah kalau ada maid yg dah sub-con yang penting cili ni kena selalu siram tk boleh kering, kaknoor pun masa ada maid dulu mmg maid je yg siramkan dan letak baja, skrg nunggu maid baru, terpaksa lah maid tua ni yg buat segala nya hehe

      Delete
  3. Cili putih memang mudah dibela kan kak..dulu cili puti buat perhiasan..cantik ..

    ReplyDelete
  4. yalah yan taklah sesusah mana pun utk bela cili ni janji rajin siram je

    ReplyDelete
  5. Subhanallah, cantik pula kak noor berwarna-warni..haha lama dah ana tinggalkan kenun farmville tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah ana best kan tengok berwarna warni macam sayang je nak ambik
      tapi takut dimakan burung pulak, hehee kalau farmville tu takde pekdah pun kaknoor mmg malas sngttt kalau farmville tu

      Delete
  6. cili putih tu pedas x kak noor...gumuk2 cili merahnya..ehh ada jugak yg slim heee...byk tul..mmg x perlu cari kat pasar kalau mcm ni...tumbul subur plak tu..sama lah JM pun..kalau dalam menu x ada satu meal yg pedas rasa x puas mkn

    ReplyDelete
  7. mekar dan subur cabai2 tu..syoknya tengokk...hihihihi

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home