Sago Gula Melaka Tak Kenal Maka Tak Suka

Sago Gula Melaka Tak Kenal Maka Tak Suka



ASSALAMUALAIKUM dan salam manis hari ahad untuk semua.
Hari ni salam manis sebab resepi nya dessert yang manis 
Betul lah tu kan.




Sebenarnya ni kali kedua kaknoor buat sago gula melaka, sebelum ni tak tau yang sago ni sedap sangat lemak manis dan berkrim, memang tak cukup kalau dapat seketoi tu, jadi lepas kali pertama selang beberapa hari buat lagi untuk kali 2 memang dahsyat kan penangan sago ni, resepi nya boleh klik di  SINI sebab memang kaknoor guna resepi yang sama.




Ada tak yang belum pernah rasa sago gula melaka ni agak nya ya!!
Kalau belum tu cepat-cepat lah tengok resepi dan buat sebab rugi kalau benda sedap U all tak pandai buat dan makan..



Hari ni di Brunei pagi-pagi dah ujan lebat, makan apa pun memang sedap je kan waktu hujan-hujan ni hatta ubi rebus pun boleh terlajak laris hehee

23 comments:

  1. Replies
    1. kalau tau dulu2 mmg lama dh buat ni Normi hehe

      Delete
  2. suka dan cinta sama ini menu Kak Noor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. diana, kaknoor baru tersuka dan tau benda ni sdapp rugi lah lambat loading dulu2

      Delete
  3. Feveret saya ni kak Noor...
    nyum2 sedapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohyeeke Fidah, kalau dpt hari2 pun ok je ni terlajak laris kt umah kaknoor ni

      Delete
  4. Replies
    1. kena cari ni Ciksiti kalau tk jumpa atau cari sampai jumpa haha

      Delete
  5. kalau sagoo gula melaka noor sure terlajak laris.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak tau sago ni sedap sah selalu lah pulak buat ni P

      Delete
  6. Replies
    1. so far so good wak macam dah tkde lah sbb hujan pagi petang skrg ni..

      Delete
  7. kak nor kalau makan sejuk2..sedapnya...saya suka makan n buat sago ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap sngt Lea tk jemu makannn sago ni nak nya waktu panassss susah nk ckp

      Delete
  8. feveret saya n anak2 jugak ni kaknoor...mmg xpuas mkn. biasanya saya guna susu cair....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak berblog mcm2 makanan boleh di cuba kan NzA walaupun pd mula kita tk tau lansung pasal benda tu alhamdulillah, terpulang selera jugak NzA susu cair pun ok

      Delete
  9. Ni pun faveret saya juga Kak Noor. Lama dah tak buat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaknoor pun mcm nk buat lg je hainom sedappp

      Delete
  10. Musim-musim jerebu ni (eh, macam empat musim pulak dah...) memang afdal kalau duduk di dapur mencuba resepi lepas tu makan, makan ajelah kerjanya. Nak keluar tak boleh pulak, takut sakit dek jerebu tebal.

    Sago gula melaka ni saya pernah makan tapi macam biasalah, tak pernah buat pun KakNoor :)

    ReplyDelete
  11. x kenal maka x suka..ingat x kenal maka x cinta hikss

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home