Senyum Itu Sedekah

Senyum Itu Sedekah

Assalamualaikum sahabat adik-adik maya semua nya.  Apa kabar agaknya hari ni ya. Macam biasa kaknoor pepagi memang sibuk uruskan cucunda sorang ni.

Sebenarnya kaknoor menjaga waktu siang je semasa ummi dan abi nya kerja, jadi kalau waktu siang memang masa sangat berharga dan ada kala nya tak sempat nak blogwalking.  Biasa lah melayan budak sorang ni, hari ni kaknoor belanja gambar cucu je ok, sementra menunggu masa utk tidur bawa maim luar rumah, nenek zaman sekarang ni pantang tengok bunga berkembang asyik nak snap saja, tup tup muncul cucunda di celah bunga orkid tu alahaiii tpi sebab dia senyum oklah dpt masuk blog haha.

Takde apa sebenarnya nak cerita hari ni sebab tukang masak lidah kelu hari ni, jom layan gambar saja ya.

Babaii jumpa lagi ..

34 comments:

  1. SA x focus pada cucu Kak Nor....SA lebih tertumpu pada orkid cantik tu....huwaaaa cantiknyaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. huwaaaa hahaha tk kisahlah SA nk focus kt orkid ke kt cucu tu, tpi walaupun SA pandang orkid tpi mesti terpandang jugak senyuman manis cucunda tu kan hehehe

      Delete
  2. Oked yang cantik dengan model hancem tu... cukup pakej gambar hari ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betuii tu kakrose pakej hari ni hencem boy dan bunga, biasanya gadis dan bunga kan !!! haha

      Delete
  3. Betul tu akak...senyum...senyum....Saya masa-masa teringat nak tambah pahala saya senyum saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fida, pahala yg sangat mudah tu tambah je lah Fida asal jgn senyum sorang2 dah lah kang kena bwa gi ke tanjung dot dot dot

      Delete
  4. Masya-Allah... besarnya orkid KakNoor sama besar size kepala cucunda.
    Benih dari manalah KakNoor dapat ni. Cantiknyaaaa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqvm kakzakie, sebenarnya dah kakzakie tnya kaknoor jwblah, orkid tu dari bukit kayu hitam masa kaknoor balik kmpong 3 tahun lepas kot sempt ke bukit kayu hitam cari orkid haha mmg cantik kan

      Delete
  5. Dah elok lah gandingan tu Kak Noor
    Bunga orkid yg cantik dan model yg hensem..
    Besar bunga orkid tu kaknoor..
    Mesti tahan lama kan.. baru nak layu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg jenis ni mmg agak lama yatie, alang2 nak angkut naik belon biarlah yg besar gabak ni kn

      Delete
  6. comeii nyer cucu : )
    cantik laa bunga orkid tu : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Miesha dgn pujian yg melambung tu kalau cucu kaknoor tau mmg happy bngt dia ni

      Delete
  7. amboiiii...comelnyer dia senyummmmmmmm hihiih

    suka tgk bunga kak noor tuhhh...cantekkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. senyum nk cari pahala tu Deanna
      nak tak orkid tuuu

      Delete
  8. Comeynya cucu noor tengok rambut dia lebat betul. Orkid pun cantik juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macih kakzai, mmg lebat rambut dia kali ni nk bgi panjang sikit supaya dpt buat fesyen, kalau tk tu tk sempt nk panjang asyik kena potonggg ja

      Delete
  9. orcid cantik..cucu comel..senyuman nya pun manis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqvm kakyon pendekata model dan orkid tu mmg cun lah kan haha

      Delete
  10. Replies
    1. kalau senyumlah tu mcm ada laguuuu je SS
      Senyummmmm kpd semuaaaa hehe

      Delete
  11. cucunya comel
    orkidnya pulak cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. timakasih Lea , tujuan utama nk amik gmbr orkid dah Iman dok interframe la pulak

      Delete
  12. Salam singgah sini kak noor....singgah sebab tertarik dengan senyuman cucunda kak noor yang hensem dan bunga orkid kak noor yang cantik...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke Diana kembang lah maktok Iman dgn pujian yg melambung tinggi tu haha satgi jtuh gedebuk

      Delete
  13. hehehehe...samalah ngan mak alin kaknoor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke Alin yalah dah tua2 ni mmg tkdpt lari dri jga cucu hehee

      Delete
  14. Betul Kaknoor, nabi besar Muhammad SAW pun terkenal dengan seorang yang mudah senyum, dan sudah kita ketahui bersama dalam islam itu disebutkan bahwa sedekah yang paling mudah kita lakukan adalah senyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul sngt tu Yozi kita tkdpt nk sedekah yg mahal2 cukuplah sekadar senyuman yg tk perlu apa2 modal kann

      Delete
  15. subhanallah..cantiknya bunga orkid tu..

    subhanallah manisnya senyuman iman...
    :-)) macam tulah iman...senyum baru nampak encem.

    ReplyDelete
  16. timakasih yan alhmdulillah skrg ni Iman dh pandai senyummm yg memikat

    ReplyDelete
  17. Comelnya cucu KakNoor. Geram tengok rambutnya yang tercacak tu ^_^ Hebat jugalah KakNoor walaupun jaga cucu masih dapat lagi luang masa untuk blog. Kipidap dongibab gitu :)

    ReplyDelete
  18. heeeee omeinya dia...senyuman mu menggoda lah

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home