Lihat Kebunku Penuh Dengan Sayur

Lihat Kebunku Penuh Dengan Sayur


Assalamualaikum dan salam sabtu.
Hari ni kaknoor nak ajak adik-adik semua melawat kebun ku yang tak seberapa sangat pun.
Tapi hati berbunga-bunga melihat hasil kebun ni.
Mungkin di usia macam ni suka tengok yang macam ni kot hijauuu itu menawan.



Bendi yang sedang menunjukkan taring nya, tak sepuluh pokok pun bendi ni.




Timun yang sudah boleh di petik jugak tu bila tua memang tak sedap, krup krap nya hilang ye dak



Kacang panjang yang seadanya saja, insya ALLAH lepas ni mungkin lebih baik lagi hasil nya.



Ini lah hasil kutipan 2-3 hari lepas, dah lepas sayur untuk dua tiga hari ni kan.
Terung, peria belum lagi berbunga tengok lah kalau ada rezeki kita tengok ya hehee..
Happy weekend untuk semuanya.


12 comments:

  1. wahh, seronoknyaa.. tak yah beli dah.. nak makan petik je kan.. ")

    assalamualaikum kak Noor..")

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmusalm Wawa
      meh gi kebun jommm!!!

      Delete
    2. waalikmusalm Wawa
      meh gi kebun jommm!!!

      Delete
  2. waaa seronok lah kak noor...shaz punye tomato baru je semai..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seronok Shaz bercucuk tanam ni bils nmpk hasilnya, ohhya bestkan nnt bila berbuah update tau kaknoor nk tengok

      Delete
    2. mmg seronok Shaz bercucuk tanam ni bils nmpk hasilnya, ohhya bestkan nnt bila berbuah update tau kaknoor nk tengok

      Delete
  3. Sukanya nengok hasil kebun. Rajin berbudi pada bumi, diberinya kita rezeki kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah maklong asalkan rajin mesti dapat habuan dari Allah

      Delete
  4. Bestnya kalau berjirannnn ngan KN..... bolehlah mintak bendi kalsu nak masak asam pedas....hihi

    ReplyDelete
  5. wahh...kak Noor...segar dari ladang..x perlu cari kat pasar..jimat..nak mkn kuar petik je

    ReplyDelete
  6. bestnyaaa Kak Noor.. ni la habuan berbakti pada tanah. insyallah mmg akan ada hasilnya =)

    ReplyDelete
  7. dulu masa duduk kmpung selalu ngan kakak bercucuk tanam.. biasanya kami pilih bunga2 lah.. maklumlah gugurl.. sekrang kakak dok tanam sorang2 dia.. sesekali balik, tlg lah.. tolng tgk aja.. HAHA...

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home