Nasi Lemak Pandan & Ikan Goreng Rangup

Nasi Lemak Pandan & Ikan Goreng Rangup


ASSALAMUALAIKUM 
Salam hari minggu semua nya.
Resepi ulangan lagi hari ni, nasi lemak pandan sukar di tolak.
Anytime pagi petang tengahari malam boleh saja di layan.
Resepi nya masih sama DISINI kalau ada yang nak mencuba.
Kali ni kaknoor goreng ikan kecik yang putih tu di belah belakang dan di gaul tepung.
Memang rangup krup krap ikan ni.


Boring jugak kalau selalu nasi lemak mesti nak goreng ayam.
Kali ini goreng ikan la pulak lagi besttt...



Kacang panjang  segar yang ditanam di luar rumah dapat jadi ulam untuk nasi lemak ni, apa lagi kacang nya muda dan aduhhh ranguppp..



Sambal ni kaknoor selain dari cili kering kaknoor tambah cili scotch bonnet yang pedas tu, memang melatop pedas sambal ni, buat makan pun memang bertambah-tambah.



Acar timun biasa saja hanya potong timun, carrot, bawang dan cili. Gaulkan bersama garam, gula dan sedikit cuka. Dah siappp boleh di santap.
Jom layan seharian ni dengan nasi lemak je..

25 comments:

  1. Hari ini pun kebetulan menu tengahari air tangan mak nasi lemak juga.
    Tukang Kebun tukang potong bawang je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. air tangan memang terbaik diana, anytime layan masakan boleh jadi gemok jugak tu

      Delete
  2. Serba lengkap hidangan nasi lemak Kak Noor. Menyelerakan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasi lemak suka hati je farah letak apa saja fav sbb kita yg buat kan

      Delete
  3. Sedapnya nasi lemak pandan kak noor..memang betul2 menyelerakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah habis dah pun diana lmbt sngt singgah

      Delete
  4. Knoorrrr, baru sempat singgah, tk sempat rasa nasi lemak knoor, ni warna hijau knoor blend amik air daun pandan tu yea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi zimah!! yalah tu kaknooe blend daun pandan dengan santan or daun pandan single mingle pun ok jugak ikut kreativiti masing2 lah

      Delete
  5. Menyelerakan nasi lemak pandan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg menyelerakan Nabila ditambah wangi daun pandan memikat hati nk bertmbah nasi

      Delete
  6. Nengok pun dah tahu sedap kak noor

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh Lea sendiri masak sendiri makan mmg best sukahati nk tmbahh banyk2

      Delete
    2. boleh Lea sendiri masak sendiri makan mmg best sukahati nk tmbahh banyk2

      Delete
  7. Nasi lemak hijau!!! Hmm saya suka...

    ReplyDelete
  8. TERBAU AROMA PANDAN NASI LEMAK NI SEDAPNYA CUKUP DGN SAMBALNYA YG PANDNG SAJA DH KECUR LIUR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada pandan mmg aroma nya serumah ni P maka makan nya pun mmg lama lah jugak

      Delete
  9. menyelerakan betul.. xnampak aorg jual nasi lemak hijau ni.. tidak mesti beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. disini ada org buat syida mai lah ambik tkyh beli pun mknlah sepuasnya

      Delete
  10. Sedapnya kak ;) Tengok gambar yang clear tue lagi nampak menArik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih siqah alhamdulillah tpi syg dah habisss dah

      Delete
  11. Lama saya tak buat nasi lemak KN. Bila berhajat nak buat, santan pulak tak de terus terencat keinginan tu hihi...terus jadi malas. Acane tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anommm!! boleh guna alternatif lain kalau tkde santan mesti ada minyak kan! buatlah nasi lemak tumis letak kayu manis insya Allah mesti sedap jugak tu

      Delete
    2. Anommm!! boleh guna alternatif lain kalau tkde santan mesti ada minyak kan! buatlah nasi lemak tumis letak kayu manis insya Allah mesti sedap jugak tu

      Delete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home