Ubikayu Rebus Cicah Sambal Gesek Dan Pekasam

Ubikayu Rebus Cicah Sambal Gesek Dan Pekasam


ASSALAMUALAIKUM 
Salam hari minggu untuk semua nya.
Hari cuti ni takyah yang banyak songeh sangat
Cukup tak kalau breakfast dengan ubikayu rebus cicah sambal gesek dan pekasam?
Syukurlah tu nikmat dari Allah hari ni kan..
Nak buat pun mudah dan cepat dapat makan.



Resepi ni tersangatlah mudah kan
Mesti semua orang pun tau dah rebus ubi kan.
Btw ubi kayu ni kaknoor guna noxxa hanya 6 minit je siap dan lembut.
Pekasam pulak just goreng je letak bawang merah hiris dan cili
Sambal gesek hanya cili hijau dan cilipadi hijau di goreng bersama bilis dan tumbuk kasar.
Tambah garam dan gula sikit jadi la sambal gesek
Memang sedap di cicah ubi ni tak caya!!!
Wajib try ni...




OK Dulu ya sampai jumpa lagi
Jom makan makanan zaman jepang ni yuk
Aduh tak sabar nak makan pekasam yang rangup ni..

13 comments:

  1. Sedapnya..
    Kalau makan ubi kayu rebus, saya makan dgn sambal tumis. Nanti boleh cuba resipi ni pulak. Thanks Kak Noor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambal tumis pun ok fidah pilihan sendiri kan terpulang apa yg tergerak dihati

      Delete
  2. Replies
    1. KLau kuning hijau mcm ni mmg ngancM ni seri tolak tepi yg lain nk jugak yg kunin ni

      Delete
  3. Kuningnya ubinya Kak Noor...ubi kuning yer...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Pencinta ubi mmg tk dpt lepaskan peluang ni nieza

      Delete
  5. Sya pun dh lama x mkn ikan pekasam..mkn dgn ubi kayu sedapnyaa

    ReplyDelete
  6. UBI KUNING SEDAPTU DIMAKAN DGN SAMBAL GESEK N PEKASAM..TERLIUQ TENGOK.

    ReplyDelete
  7. Sedapnya kak noor.sy biasa cicah dengan gula dan kelapa..tak pernah lg dengan sambal gesek n perkasam..org utara suka makan dengan ikan masin

    ReplyDelete
  8. zaman sekarang ni, bila dapat makanan yang macam ni rasa puas hati sangat.. sebab susah nak dapat.. kena buat sendiri.. itupun kalau ada masa..
    Saya pun baru beli Noxxa ni .. rebus daging pun sekejap.. hehe

    ReplyDelete
  9. Sedapnya ubiiiii KN...ni faveret saya ni KN....Tapi saya selalu cicah dengan sambal tumis ikan bilis cili padi.... buat manis sikit! Perghhhh mmg le fengsan KN haha

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home