Jalan - Jalan Cari Bunga Ditaman Brunswick Bath

Jalan - Jalan Cari Bunga Ditaman Brunswick Bath


Assalamualaikum dan salam isnin 
Aktiviti first day di Bath ni memang mencari bunga-bunga yg cantik ditaman
Brunswick ni setiap kali kaknoor di Bath. Setiap musim akan berubah bunga-bunga di taman ni.
Masa ni masih belum meriah dengan bunga-bunga nya sebab keadaan cuaca pun yang tak menentu.
Sehari sejuk sehari tu panas dan berangin hujan pun adakala nya turun jugak.
Mungkin sebab tu bunga-bunga pun kurang menjadi jugak
Agaknya laaa kannn...



Ini lah dia taman Brunswick tu dari pandangan atas
Cantik kan...



Tahun lepas masa kaknoor datang taman ni lebih meriah dengan bunga-bunga bagai
Mungkin masa tu dah bulan september cuaca dah ok untuk pertumbuhan bunga-bunga.
Mungkin masih awal kot kali ni nak tengok bunga-bunga yg cantik  tu..



Cantik kan bunga-bunga yang berkembangan dengan bermacam warna warni
Colourful gitu kann
Ok sila jamu mata je ok dengan bunga-bunga di taman ni ya..














Maktok yang sudah keletihan dengan bunga-bungaan atas bawah kiri kanan..



Kedua puteri mama yang jugak geram dengan segala bunga-bungaan di taman ni



Bunga Rose pun masih belum meriah masih banyak kudup-kudup berbanding dengan yang berkembang, nampak nya kena datang lagi time rose ni berkembangan penuh taman.



Ini tak tau lah pokok apa tapi memang cantik bungaan yang putih-putih ni
Berkembangan dan berjatuhan disana sini
Sampai jumpa lagi nanti esuk lusa ya...
INSYA ALLAH.

32 comments:

  1. Assalamu'alikum Kak Noor...

    Maha Suci Allah yang menjadikan bunga=bungaan yang berwarna-warni dan sangat cantik itu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmuslam kakcik
      terpegun tengk bunga-bungaan ciptaan ALLAH yg sngt cantik kann kakcik

      Delete
  2. Cantik,cantikkk sangat bunga2an tu kak noor.Tak jemu memandang walaupun dalam gambar je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tengok real ni lagi lah macam nak pergi lagi dan lagi je saniah kan

      Delete
  3. Anak-anak dara KakNoor lagilah nampak berseri bila dikelilingi bunga beraneka warna
    Macam nak guling-guling atas bunga yg berguguran itulah KakNoor.
    Bayangkan macam filem hindustan hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang pompuan kakzakie kecik beso mmg suka bunga kan
      tak sanggup nak berguling2
      waalaupun ada sebenarnya yg santai2 atas rumput tu

      Delete
  4. Kak Noor...!!!!!!!!!! Cantik.. Kelu lidah tengok bunga dan persekitaran yang yang sangat cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bath ni memang terkenal kerana kecantikkan alam sekitarnya Ita
      tanahnya yg berbukit2 membuatkan dia lebih cantik dgn bungaan yg memikat

      Delete
  5. Taman klau dah berwarna warni dgn bunga memanglah cantik.Bagi yg peminat tegar macam kak Zai ni rasa macam nak baring atas bunga tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ada jugak yg baring atas bunga tu kakzai
      tapi orang kita ni je tak sampai hati nak baring2

      Delete
  6. ya Allah k noor... cantiknya bunga2 tuh
    geram nengok segala bunga yg ada...

    ni alamat dana k noor
    siti norhidanah bt mohd miswan
    blok d4-6 pangsapuri sri hijauan
    jalan up 2/1 taman ukay perdana
    68000 ampang selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih dana dah otw poskad dana
      sbb dana first batch kaknoor antar

      Delete
  7. salam Kak Noor..
    subhanallah..cantik ny bunga2 tu.. suka sgt tgk... sy peminat tulip & ros...:)

    ReplyDelete
  8. Warna bunga-bungaan yang berwarni-warni tu yang membuatkan taman ni cantik pada pandangan sayalah. Tentu KakNoor suka sangat taman ni walaupun dah kepenatan katanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun MD suka snagat walaupun dah berkali2 masuk sini tetap tak jemu sbb setiap kali diaorang hiaskan taman ni mesti bunganya tak sama setiap waktu

      Delete
  9. Cantiknya bunga... Sukanya saya tengok bunga-bunga yang berwarna warni tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perempuan zila mana boleh tinggalkan bunga macam tu je kalau nampak kan
      mesti nak ada kenangan jugak kat sana tu

      Delete
  10. Uiisshhh Kak Noor ni... lamanya berjalan tengok negara omputih... Iman dah rindu sangat tu kat Mak Toknya he he heeeee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabo je lah Amie terpaksa den tunggu ni sampai bulan julai nanti
      Iman ok tu ada tokwan nya hehe

      Delete
  11. Assalamualaikum ka..
    bestnya prgi tempat cantik gitu, tenang je rsa dgn keindahan pokok dan munga2 mekar tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikmulsam maz
      alhamdulillah di beri kesempatan ole ALLAH utk merasa keindahan disini

      Delete
  12. Salam kak noor :)
    Indah terasa hidup bila bangun pagi je dan tengok bunga indah camni. Lawa2 semuanya. Seronok tu bergambar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn siqah terapi mata yg dah kelabu ni bila tengok bunga-bungaan yg cantik macam tu

      Delete
  13. teringin nak tanam bunga2 ni kat rumah..lawa kan sejuk mata memandang
    bleh amik gambar dan berangan ada kat oversea haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaah pandai idea El
      tapi boleh ke idup bunga ni problem jugak tu

      Delete
  14. Replies
    1. waalikumuslam yana
      sungguh cantik dan indah sekali kann

      Delete
  15. Ya Allah .... cantiknya KN...kakerpul gitu. Ni baru betul panggil makcik bunga bunga ye KN haha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa gadis dan bunga kan anom
      ini makcik dgn bunga U
      ada brannnn hahaa

      Delete
    2. biasa gadis dan bunga kan anom
      ini makcik dgn bunga U
      ada brannnn hahaa

      Delete
  16. cantik bunga-bungaan berwarna warni nih..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home