Resepi Kaknoor Di Majalah Era Muslimah Bilangan 34 (Jun )

Resepi Kaknoor Di Majalah Era Muslimah Bilangan 34 (Jun )


Assalamualaikum dan salam isnin untuk semua yang masih sudi singgah disini.
Disini sebenarnya masih pagi hampir pukul 9 pagi lah
Masih jauh masa untuk berbuka sebab waktu berbuka 9.33 malam 12 jam lagi kan
Takpe sabar sajalah dimana bumi di pijak disitu langit di junjung terpaksa akur lah waktu berpuasa disini, ALHAMDULILLAH pagi ni hujan jadi taklah terasa sangat cuma sejukkkk je walaupun baju dah berdouble triple, tapi pagi yang sejuk ni kaknoor nak kongsikan satu berita gumbira untuk semua yang sudi untuk memiliki majalah Era Muslimah Bilangan 34 ( Jun ) ni kerana ada 8 resepi kaknoor dalam majalah ni. Kaknoor hanya dapat gambar ni je selebih nya boleh lah cari kat kedai-kedai buku ya, semua nya resepi pembuka selera dan kuih muih tradisi





Antara resepi-resepi tu adalah:

LAWAR JANTUNG PISANG
SOMTAM BETIK BERSAMA KEMANGI & KANTAN
GULAI KAMBING & BATANG PISANG
PENGAT UBIKAYU
LOPEZ
KERANG REBUS DAN AIR ASAM
MANGGA GARAM BELACAN 
SAMBAL TOTOK JAWA

Kaknoor pun tak sabar jugak nak tengok majalah ni hehe insya ALLAH bila dah balik Brunei nanti baru lah boleh tengok sebab kabar nya pihak majalah Era Muslimah sedang menguruskan penghantaran ke Brunei.  Jangan lupa beli buku ni tau, bagi sokongan moral sikit pada perantau ni ya heheee, jutaan terimakasih in advanced pada yang sudi untuk membeli majalah Era Muslimah keluaran ni, kalau dekat memang nak belanja dengan semua makanan tu...
Tapi apa nak buat kaknoor hanya dapat bagi resepi je...

SELAMAT BERPUASA UNTUK SEMUA NYA
SEMOGA ALLAH MEMBERKATI REZEKI KALIAN SEMUA AMEEN.



50 comments:

  1. tahniah, Kak Noor..mnggiur betul resepi2 tu, baca je dah kecur ai lio..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thnks nohas kalau dh ngiur tu mesti dapatkan 1 majalah ni ye

      Delete
  2. Replies
    1. Terimakasih Nor jgn lupa,beri sokongan moral ya

      Delete
    2. Terimakasih Nor jgn lupa,beri sokongan moral ya

      Delete
  3. Semua resepi yg buat ayaq lioq meleleh je....sedàp2 belaka. Somtam tuuuuu....glupppp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Somtam mmg sedappp kakrose beli lah majalah tu okk

      Delete
  4. Saya ni dah lama tak beli majalah KN....al maklum ajalah hihi...
    Tahniah ye KN....tumpang bangga jugak saya ni sebab bersahabat dgn chef popular hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha kan hainom zaman skrg ni bukan zaman majalah yedak kalau tkde apa2 jrang jugak kaknoor beli majalah tambahan harga majalah dibrunei mmg mahal sbb diaorang mmg ikut hrga malaysia kalau rm7 brunei pun $7 jugak tpi xuit brunei mmg besar kalau di convert dah rm21 haha teeus tk jdi beli kena gi miri lah jwb nya anom

      Delete
    2. Hahha kan hainom zaman skrg ni bukan zaman majalah yedak kalau tkde apa2 jrang jugak kaknoor beli majalah tambahan harga majalah dibrunei mmg mahal sbb diaorang mmg ikut hrga malaysia kalau rm7 brunei pun $7 jugak tpi xuit brunei mmg besar kalau di convert dah rm21 haha teeus tk jdi beli kena gi miri lah jwb nya anom

      Delete
  5. Tahniah kak noor
    Lopez fev nur tu, sedapnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dear Nur ya sama lah kita suka lopez ni
      kuah ygpekat2 mmg sedapp sangat kan

      Delete
  6. Tahniah,kak noor.
    Saya nak cari lah majalah yg dimaksudkan tu,kalau jumpa pasti beli....seronok dpt kenal chef terkenal spt hainom juga.:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah kena cari saniah bagi sokongan pada kaknoor ok
      alahaiii jgn lah ckp chef akak hanya tukang masak je pun

      Delete
  7. Tahniah kaknoor, byk juga resepi yg dipilih tu. bolehlah mencari nanti. Tak sangka jugak saya dpt berkawan dgn chef rupanya w/pun sekadar di alam maya.

    ReplyDelete
  8. Tahniah kaknoor, byk juga resepi yg dipilih tu. bolehlah mencari nanti. Tak sangka jugak saya dpt berkawan dgn chef rupanya w/pun sekadar di alam maya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimkaasih KB alahaiii mana pulak chef terkenal malu aiiiii lah

      Delete
  9. Waaahhh! tahniah dari kakak buat KakNoor.
    Memang tidak silap majallah ini memilih resepi-resepi KakNoor
    Kami yg selalu mengikuti tahu kepakaran KakNoor dlm bidang masak-memasak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terikasih kakzakie alhamdulillah
      tkde lah pakar sngt tapi tau lah sedikit2 resepi2 kampong tu

      Delete
  10. Wahh gitu Kak Nor ! Tahniah ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Ayu alhamdulillah rezeki ramadhan

      Delete
  11. Tahniah kak nor...ya Allah sedapnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dear Irda kena beli lah tu kalau sedappp heee

      Delete
  12. wah tahniah kak noor. memang bukan calang2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rai bagi lah sokongan moral yg jgn tak beli pulak majalah ni

      Delete
  13. tahniah kak noor...

    semua menu yg dihasilkan oleh kak noor menarik...:)

    ReplyDelete
  14. Hebatlah Kak Noor. Tahniah resipi masuk majalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Ain, beli lah majalah niya heheee

      Delete
  15. Tahniah kak noor...biasa EM ni 4 jer rcp..tp kak noor 8 resepi..hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih Lina
      oh yeke kaknoor pun taklah tau sngt sbb jarang jugak resepi kaknoor masuk majalah
      bukan macam Lina selalu sngt masuk majalah kann

      Delete
  16. waduh kak noor... glamer gitu...

    tp kan... dana pun suke mkn sambal totok...
    org brunei panggil sambal totok jgk yek kak noor

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang brunei pun sama lah dana sambal totok jugak
      glamour lah sangat dana oiii ahaa

      Delete
  17. Replies
    1. terliur mesti dapat kan majalah ni Liza ok

      Delete
  18. waa masuk majalah resepi2 Chef kitani ane hehehe wish to meet kak noor when kak noor di brunei nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya ALLAH fae jom datang umah kaknoor raya nanti ya
      tapi kaknoor di KB lah

      Delete
  19. Wah knoor, bakal jadi terkenal nih, tak lama lagi dpt masuk tv plak..tahniah2x

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yolah tu zimah tv apa tu tv5 tv6 kot heee

      Delete
  20. Wah knoor, bakal jadi terkenal nih, tak lama lagi dpt masuk tv plak..tahniah2x

    ReplyDelete
  21. Tahniah Kak Noor.... dapat masuk majalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks zilla itulah jgn lupa beli majalah ni tau

      Delete
  22. tahniah kak nor..nti nak tgk resepi2 kak nor tu..menceceh air liur baca resepi tu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena beli majalahni baru lah dpt tengok resepi ni El

      Delete
  23. Tahniah kak noor! Memang patut pun resepi kak noor masuk majalah. Semua sedap! 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillahhh siqah mesti dptkan satu majalah ni ok

      Delete
  24. Alhamdulillah... tahniak Kak Nor..rezeki tu resepi masuk majalah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki bulan ramadhan Atie alhamdulillahhh

      Delete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home