Memori Norway Yang Menggamit Kenangan

Memori Norway Yang Menggamit Kenangan


Assalamualaikum dan salam hari minggu
Semalam membuka album lama 2 bulan lepas semasa di Norway
Memang banyak kenangan manis yang sukar di lupa kan begitu saja.
Kadang-kadang bila kita disana kita kurang menghargainya
Tapi bila dah balik di tempat sendiri terasa macam nak kesana lagi mengulangi segala kenangan.
Tak mungkin rasa nya kesana lagi kalau tiada yang penting dan terpaksa.
Cukuplah  sekadar gambar-gambar dibawah ini  menyatakan kerinduan tuan tanah kepada
Negara Scandinavia tu, walaupun bahasa dan loghat berlaian tapi sangat mesra alam dengan senyuman tanda selamat datang itupun sudah memadai kan...




Memang cantik pemandangan  Norway ni dari atas kerana banyak nya pulau-pulau kecil disekitarnya


Pasar pagi yang terdapat di Oslo Norway yang buat hati kita tak kan terlepas pandang, mesti nak singgah jugak tengok bunga-bunga yang cantik ni..



Dalam hati sudah ada tinyummm haha






Hari terakhir di Oslo Norway di apartment tu, ada buku mengenai Islam jugak didalam rak tuan rumah tu, terpegun jugak Islam dimana-mana, hatta di apartment yang kami tinggal tu pun, tempat laluan orang-orang bertudung jugak, tulah yang buat hati sedapp sangat berada disana..





Yang best sangat tengok bunga-bungaan yang berbagai warna yang jarang sangat kita jumpa ditempat kita, apa lagi di pasar pagi ni, bunganya sangat segar bugar, aduhhh betapa kerinduan menggamit untuk bertandang lagi dan lagi.
INSYA ALLAH jika di izinkan ALLAH tahun depan lah ada lagi sorang anak kaknoor yang akan graduate mana tau masih di beri peluang kan, mudahan akan ada lah rezeki tu nanti ...


18 comments:

  1. aa kan kak noor, kalau dah balik baru rase :) cantik pulak tu tempatnye. damaiii je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantiik pulau2 disini Mek terasa mcm nk mengulangi sejarah je tpi apa daya kannnn

      Delete
  2. Benar kak noor :) Bila di sana kita rasa kurang menghargai tapi tetap seronok terasa, bila balik rasa rindu dan mulalah scroll gambar pulak. Hehe. Cantik kak noor tempat kak noor pergi 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat Siqah bila disana terasa nak balik
      dah disini nak kesana pulak, sepatutnya kita kena hargai apa yg kita ada masa tu kan
      nasib baik ada gambar jugak dpt di scroll kan

      Delete
  3. Replies
    1. kalau tak sebab ada benda2 penting mmg tak sampai Nor
      sama jugak dgn kaknoor kebetulan anak2 kat UK gi Norway jadi ikutlah sekali

      Delete
  4. Nicw entry. Bestnyer jenjalan Norway.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Thanks MW kebetulan jugak boleh jalan ke Norway tk merancang pun

      Delete
  6. selamat malam..syira lokman singgah sini nak bisik bisik...hehehe..nantikan giveaway di blog syira lokman tau ! tak lama je lagi..tunggu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slmt pgi syira
      Thanks nnt kaknoor terjah ya

      Delete
  7. Cantekkkk sangat bunga2 Norway tu kak noor.:-)

    ReplyDelete
  8. Cantekkkk sangat bunga2 Norway tu kak noor.:-)

    ReplyDelete
  9. Rindu pada bunga-bungaan di Norwaylah tu ya, KakNoor. Takpalah mana tahu tahun depan dapat bertandang lagi ke negara orang dan menikmati keindahan yang sama!

    ReplyDelete
  10. Oh..kak noor dah balik Malaysia dah...mesti banyak kenangan indah bertamu di fikiran kan..

    ReplyDelete
  11. Sajalah nak tunjuk gambo selpie tuuuu hihi....
    Biasalah KN, bila kita dah tinggalkan tempat tu memang rindu pun mula menggamit...tak pe nanti kalau gi lagi jangan lupa bagitahu tau....Saya nak ikut KN....hihih

    ReplyDelete
  12. Sajalah nak tunjuk gambo selpie tuuuu hihi....
    Biasalah KN, bila kita dah tinggalkan tempat tu memang rindu pun mula menggamit...tak pe nanti kalau gi lagi jangan lupa bagitahu tau....Saya nak ikut KN....hihih

    ReplyDelete
  13. sukanya tengok tempat tu.. tenang jer rasa.. cantik bunga2 tu kan.. macam2 warna ada..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home