Ayam Masak Kunyit

Ayam Masak Kunyit

Assalamualaikum dan salam rabu 
Hari ni kaknoor dah start memasak menu berpantang
Untuk anakanda kaknoor, tapi rasanya satu family pun makan menu jugak sebab dah malas nak masak yg lain sabo je anak2 mama yg bukan dalam berpantang haha..

 

 

Kaknoor ikut cara kaknoor sendiri lah dalam mengolah masak kunyit ayam ni, sebab kita yg nak makan kan, tapi asas nya kaknoor tetap ikut dalam buku chef Sue Arukin. 
Semua bahan main agak2 je

Bahan yg kaknoor gunakan adalah ayam yg telah dipotong kecil, bawang besar, bawang putih, halia dan lada hitam diblender sehingga halus. Masukkan sedikit minyak dlm kuali tumislah bahan kisar, tambah serai yg diketuk dan ayam, perisakan dengan air asam jawa, garam dan sedikit gula, boleh tambah air kalau nak lebih kuahnya. 

 

Mudah sangat ayam masak kunyit ni, sesekali makan macam ni memang bertambah nasik, ini bukan lagi orang yang berpantang makan, yang tak pantang pun kebas jugak haha...

13 comments:

  1. nengok pd menu tuh menyelerakan je kak noor... org tak pantang pun compom mkn bertambah2 kan

    ReplyDelete
  2. sedap nih walaupun bukan berpantang makan..

    ReplyDelete
  3. cam amne rasenya kak noor?? mak mertua dlu buatkan singgang ayam untuk mek..

    ReplyDelete
  4. lauk org pantang pun nampak menarik kak noor. tak pernah tak terliur masuk sini! =P

    ReplyDelete
  5. Saya dulu berpantang buat masak gini juga kak noor...tapi saya buat agak kering tanpa kuah.Masak sendiri je ,dah takde orang jaga...

    ReplyDelete
  6. Saya dulu berpantang buat masak gini juga kak noor...tapi saya buat agak kering tanpa kuah.Masak sendiri je ,dah takde orang jaga...

    ReplyDelete
  7. Masa berpantang dapat makan cam gini suka rasanya..
    Sedapnya kak noor

    ReplyDelete
  8. menu ni sllu buat kalau x tau nak masak ape dah

    ReplyDelete
  9. lauk utk org yg berpantang tapi yg xberpantang pun sgt menyelerakan nampaknya

    ReplyDelete
  10. simple ja bahan2nya kak noor..tp sedap..!!

    ReplyDelete
  11. Dulu-dulu masa kakak berpantang..Ni la yg sue masak kak. Tapi sungguh la..menu orang berpantang la paling sedap. hehehe..Kita pulak melebey daripada orang yang berpantang.

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home