Cempedak Goreng

Cempedak Goreng

Assalmualaikum dan salam sejahtera
Resepi mudah kaknoor nak kongsikan disini

 

 

Breakfast πŸ˜€#cempedakbuangbiji #saluttepung #gorengrangup #nyaman πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜‰πŸ‘πŸ»

Resepi mudah je pun
Tepung gandum secukupnya 
Air sejuk petiais secukupnya
Sedikit garam & kunyit
Mentega 1 sudu besar
Campur semua blend agak2 kepekatannya
Biar bersalut jgn cair jugak jgn pekat sngt
Sedang2 gitu
Panaskan minyak buar tengelam cempedak tu bila goreng, gorenglah lah sehingga rangup dan keperangan. Toskan biar betul2 kering minyaknya.
Lepas tu sorru lah kannnπŸ˜„πŸ˜€πŸ˜‰

 

Selamat santai

18 comments:

  1. Assalamualaikum kak Noor. Salam Kemerdekaan dari Malaysia. Sedap tu kak cempedak goreng. Tahun ni kat kampung buah cempedak tak banyak berbuah. Dan sue pun nak makan kena beli jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalikmuslam Sue
      Beli pun sedap Sue janji cempedaknya ok kan
      Seseakali mogok jugak ya pokok cempedak dikmpong Sue tk mau berbuah ke

      Delete
  2. Salam kemerdekaan dari Bumi Kenyalang.. awal hari ni dah nampak cucur cempedak kak Noor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Sue
      Apa kabar, lama nya kurapak dgn insan dari bumi kenyalang ni

      Delete
  3. Alahai kaknoor nak buat camni jugaklah. Tgh ada buah cempedak tu.

    ReplyDelete
  4. RAJIN NOOR GORENG CUCUR CEMPEDAK BUANG BIJI SENANG NK MENYUAPNYA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg mudah P mudah menolan sbb dh tkde biji

      Delete
  5. sedapnya...sayangnya SA x leh makan banyak sangat cempedak...nanti semput

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkpe SA sikit2 jelah makan kalau dah tk boleh banyakk janji dapat sikit wangi cempedak tu

      Delete
  6. sedapnya... balik kg raya haji nak lah buat cempedak goring banyak2...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adar, dah buat lom cepedak masa raya haji

      Delete
  7. Sedapnya. Spouse mek goreng pisang je minggu lepas. Pisang ade setandan, hasil kebun 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisang pun sedap Mek letak cheese lgi marbeles ni

      Delete
  8. Kat sini pun tengah banyak cempedak juga KakNoor
    Kalau dpt sekarang lagi best - kakak tengah lapar ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh nak kasi kakzakie
      Sdg ada ni dlm rumah cempedak ni

      Delete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home