Pasrah

Pasrah

Assalamualaikum dan selamat petang
Sedikit luahan hati yang kebetulan sama situasi ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Everything happens for a reason. You may not understand it, but in the end everything will make sense. Sometimes Allah (swt) speeds up what we want, because it is better for us, and sometimes He slows down what we really want, because it may not be good for us right now. He wants us to realise many things. He wants to channel our prayers to Him, and appreciate everything is a means to Him, the ultimate goal. 

Be grateful that He is in control. Be grateful He is averting harm from you. Bringing goodness to you, and deleting everything and everyone who will add no value in your life. 

Truly, God is great!

~ Alima Ashfaq
 

Siapa pernah makan korean spicy noodle ni?? Kat rumah kaknoor memang berhantu sangat kalau yang pedas2 ni, masa ni kaknoor teringin nak makan anak bujang yang tolong buatkan aduhhhh "pedas bengang" kata orang kedah, sebungkus spicy noodle tu takdapat habiskan mesti kongsi dua tiga orang. 

 
Lepas tu rileks2 makan kacang rebus pulak baru lah tak terasa kepedasan noodle korean ni kan..
Oklah happy weekend utk semuanya ya
Hidup mesti diteruskan walau pun takde maid tpi maid UK ada dua orang boleh lah tu kan kan....

17 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah dapat juga Kak Nor merasa kacang tanah rebus pulut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebetulan ada jual dkat tamu disini diana, tengok sama je mcm yg diana post terus beli je mmg sedapp sbb kaknoor mmg suka ssngt dgn kacang ni

      Delete
  2. Tak pernah mkn...noor
    Nak juga rasa tahap kepdsan tu mmpu ke idakkk๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
  3. hihi, mek sampai skang kak noor tak brani nk cuba mi nihh :)

    ReplyDelete
  4. Banyaknya isi butir kacang tanah tu....sampai 4 butir..besar2 pulak tu

    ReplyDelete
  5. kat bazaar Ramadhan baru ni, ada stall yang jual bungkus mi segera korean ni. mulanya saya tak tahu sehinggalah saya terbaca mi segera korea ini di fb.

    habis jualannya setiap hari.

    tapi ada info yang menyatakan keraguan status halal mi ini...

    ReplyDelete
  6. kat bazaar Ramadhan baru ni, ada stall yang jual bungkus mi segera korean ni. mulanya saya tak tahu sehinggalah saya terbaca mi segera korea ini di fb.

    habis jualannya setiap hari.

    tapi ada info yang menyatakan keraguan status halal mi ini...

    ReplyDelete
  7. Maid akak dah lari ke? setiap yg berlaku ada hikmahnya..

    tak pernah lg makan mee pedas korea..beli yg sup..sedap jg..

    ReplyDelete
  8. Ingatkan knoor pasrah pasal apa, rupanya pasrah mkn mee korea pedas, hihi.
    Saya pun tak berani cuba sbb status kehalalannya, yg ni ckp begini, yg lain plak ckp cenggitu, sudahnya takpelah drp saya was2.

    ReplyDelete
  9. Ingatkan knoor pasrah pasal apa, rupanya pasrah mkn mee korea pedas, hihi.
    Saya pun tak berani cuba sbb status kehalalannya, yg ni ckp begini, yg lain plak ckp cenggitu, sudahnya takpelah drp saya was2.

    ReplyDelete
  10. SA pun x habis mkn sensorang...separuh lg simpan dlm fridge...mmg giler punya pedas tu...x tau acaner diorg bleh mkn selalu...

    ReplyDelete
  11. Maid Uk tu lagi kelasss tu kaknoor

    ReplyDelete
  12. Mahal tu KN kalau beli sepeket jatuh 8 henggit kat sini...kalau beli banyak dapatlah 5 paket 25 henggit....Anak saya no 2 tu suka....mmg pedas tp sedap jugaklah.
    Bila tak de maid nak mengemas lepas masak tu malas kan KN...hihi

    ReplyDelete
  13. Siqah pernah makan korean spicy noodle tu! Tak naklah makan lagi. Buat seksa diri je. Hari tu beriya beli sebab nak rasa.

    ReplyDelete
  14. dah makan semalam.. beli pun sebab anak2 nak rasa sangat betapa bepasnya megi tu.. kami makan gula untuk cepat hilangkan rasa pedas.. alhamdulillah tak ambik masa lama untuk hilangkan rasa pedas tu..

    ReplyDelete
  15. dah makan semalam.. beli pun sebab anak2 nak rasa sangat betapa pedasnya megi tu.. kami makan gula untuk cepat hilangkan rasa pedas.. alhamdulillah tak ambik masa lama untuk hilangkan rasa pedas tu..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home