Pertama Kali Buat Sampan Tepung Pelita

Pertama Kali Buat Sampan Tepung Pelita

Assalamualaikum dan salam hari minggu
Ni gambar pagi tadi teringin nak makan tepung pelita
Sampannya dah buat malam tadi
Pagi ni hanya kopek kelapa je lagi 
Tapi layan sampan kaknoor dulu lah 
Isi nya tungguuuuu....
 

Sorrry dapur kaknoor yang agak teruk jangan pandang lama-lama ok hahaha

 

Berserabut je dapur tu dengan macam-macam benda kan

 

 

Pertama kali membuat benda sampan ni memang taklah perfect sangat masih tak lawa, ada kecik besar, ikut saiz orang yang nak makan jugak kot...
Insya Allah kalau ada kesempatan nak buat lagi comey - comey baru sedap makan.  Sedang menunggu tetamu jugak dari Kuala Lumpur hari ni, minggu ni rasa nya selang sehari mesti ada tetamu yang calling nak datang kerumah, semoga Allah beri kekuatan utk kaknoor melayan tetamu hari ni hehehe jom sapa nak datang cepat calling-calling..


25 comments:

  1. sedapnya kak noor :) buat manis manis .. pastuh mkn sejuk2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sedap sngt mek tk puas kaknoor makan

      Delete
  2. Baru nampak sampan, dah terasa-rasa kuihnya kat tekak ;)
    masa kecik2 dulu,..saya tolong nenek buat sampan kuih ni guna kotak mancis sebagai acuannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya iki bukan yg pertama dan terakhir farah mesti ada projek kedua ketiga dan seterusnya lepas ni

      Delete
  3. sedapnya ! sllu dpt mkn msa bln ramadhan je..x prnh wt sndiri..hoho

    Salam singgah,blogwalking Sunday 14082016

    ReplyDelete
  4. Tengok sampan aje pun sudah menjanjikan kuih yang akan dinikmati itu sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maklong mesti nak buat banyak dah rasa mmg sedap sngttt

      Delete
  5. cantik n jadi je nampaknya tuh kak noor... kalu dana kih3 jd time beli kt kedai je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaii Dana
      Surirumah mmg ginilah semua nk buat sendiri
      Lainlah Dana org bekerja kan

      Delete
  6. Tengok kuih ni teringat Ramadan.. Masa bulan puasa ajelah saya beriya nak makan. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau rumah kaknoor tkyh tunggu ramadhan lah dik meh nk bgi sesampan dua

      Delete
  7. Ohmai... sedap nya kuih ni kak! hihihi peberet aina =)
    Banyak jmpa masa bulan puasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaknoor pertama kali rasa dh jatuh cinta

      Delete
  8. sedap tu kuih tepung pelita, anak2 pun suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaknoor baru nk start suka kuih ni eyda

      Delete
    2. lepas nih maunya jadi feveret kak Noor laa..

      Delete
  9. Adoiii KN ni.... dah nak menyampan pulak dahhhh hihi

    ReplyDelete
  10. Sampan pun cantik elok aje dipandang mata
    Belum kuihnya lagi.

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home