Cucur Udang Seaweed

Cucur Udang Seaweed

Assalamualaikum dan selamat pagi
Menu dua tiga hari lepas ni
Kebetulan ternampak seaweed semasa membancuh tepung
Saje try - try letak seaweed 
Boleh tahan jugak rasa nya ni
Tak percaya boleh try sendiri 
Resepi nya cucur udang biasa je
Cuma part akhir sekali masukkan seaweed
Sebelum kita menggoreng.

 

Resepi nya macam biasa you all buat jugak utk cucur udang lah, pastu semua pun dah arif kan, cuma utk merangupkan kaknoor letak cikittt baking powder..

 

Kuah kacang ni pun yang lebihan beli satay simpan frezer, anak-anak kaknoor kalau beli satay makan satay kosong je tak nak cicah kuah kacang, kaknoor sorang je yg dok cicah jadinya memang banyakkkk berlebihan kuah kacang, nk buang sayang disimpan lah, tunggu buat cucur udang hehe 

 

Breakfast apa agaknya adik-adik blogger semua ya
Kalau belum ke dapur jom lah godek-godek buat cucur udang ni, takde seaweed pun ok jugak, kaknoor tu kes nak habiskan seaweed tapi memang terasa lebih sedap lah bila kita letak seaweed tambahan pulak seaweed yang spicy woww!!!

 

Nampak tak kerangupan cucur udang kaknoor ni!!
Moh zooom kedapur, jangan asyik telan air liur je
Nanti kenyang gitu je kan 
Hahahaa


9 comments:

  1. sedap tu Kak Noor, style korean panjeon..cicah pulak dgn kuah kacang..mmg sedapp..
    breakfast roti cicah kopi je..huhu..

    ReplyDelete
  2. untung ya tak payah buat kuih cucur dah...saya pun mkm satay tak cicah kuah..

    ReplyDelete
  3. Gerenti sedap ni KakNoor.
    Kalau hantar sepinggan ke rumah kakak sekejap aje licin pastinya.

    ReplyDelete
  4. Apa pun dari tangan KN mesti sedap punyalah....Kak Noor buat cucur udang comel comel ye...
    Samalah KN budak budak dlm rumah ni pun tak suka cicah kuah kacang kalau makan sate....

    ReplyDelete
  5. lapar petang2 nengok cucur udang KakNor ni...hihi..
    boleh cuba letak rumpai laut ni.. sini senang skit dapt.. pasti rangup! :)

    ReplyDelete
  6. wah menarik cucur udang kak Noor

    ReplyDelete
  7. kalau dah nama pakar tu kan..
    semuanya jadi.

    ReplyDelete
  8. Tertelan-telan air liur saya KakNoor sampailah kenyang hari ni dok mengkhatam entri bulan Oktober KakNoor ni. Semua menu buat saya kecur ^_^

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home