Aksesori Wanita

Aksesori Wanita

Assalamualaikum
Dah lama kaknoor nak letak entri ni
Sejak anak kaknoor kemas-kemas barangan dalam toilet ni
Hahaa, biasalah dulu-duku time muda belia
Segala manik koran ni cukup suka sangat 
Tapi sekarang ni macam dah tak berminat
Banyak dah di buang ini yang dah ditapis dia tiga kali
Nak dibuang sayang, nak tak nak biarlah bergantungan
Asal masuk toilet nampak lah segala manik koran ni
Untuk makluman nama je toilet tapi tk guna utk mandi pun
Hanya untuk ambik wuduk dan yang ringan-ringan je
Toilet kering lah tu konon-konon nya lah

 

Macam-macam ada bergantungan kat patung ni
Dari jam tangan, broach, pin tudung yang kebanyakan nya dah tak pakai, sekarang ni tudung dah main masuk je kan!Memang rasa nya membazir sangat dulu-dulu tu ikut sangat nafsu nafsin wanita kan...

 

Ini lagi sampai kotak simpan barangan tu pun dibeli
Bukannya ada barangan kemas pun 
Lagipun kaknoor memang tak suka sangat nak pakai
Kecuali kalau ke majlis kawin takutttt sngt kat orang cakap
Bolos dan polos nak tak nak ambiklah 1 or 2 pastu letak sana
Bila balik rumah hahaa 
Lagipun kalau nak ambik wudhuk susah rasanya kan
Nak kena tolak tarik bagi semua kena anggota wudhuk.

 

Ini himpunan minyak wangi, dari dulu hingga kini
Pakai sikit saje pun, asal "belayar" beli beli aduhhh 
Memang sekarang ni baru sedar diri betapa membazirnya
Dulu-dulu tu kan

 

Lagi barisan minyak wangi yang entah apa-apa
Yang pakai mesti yang baru 
Yang lama nak buang sayang jadi utk tengok aje lah

 

Hahaa mesti u all tau kan minyak wangi yang selalu dipakai 
Yang baru yang munga-bungalah jawab nya kan
Bukan apa pun sebab bekenan kat botol nya terus beli
Nasib baik wangi nya boleh tahan 
Lain kali memang dah tak mau beli dah 
Membazir sungguh kan..
Sebenarnya kita wanita memang terlebih nafsu nafsin
Apa saja yang nampak semuanya teringin 
Ada ke yang yang sama peel macam kaknoor!! 
Ke kaknoor je yang tak sedar diri !!



42 comments:

  1. Hahahha..banyak sungguha aksesori Kak Noor ni..atie pun tak banyak mcm ni..ada pun dok asyik pakai yg sama sllu... hihi.. bab minyak wangi tu mmg tak leh tahan, tgk botol cantik mesti nak beli... tapi sllu atie, dah habis 1 baru beli lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 Atie darah mudah bergelora saja pantang nmpk yg lawa, tapi sebenarnya tk pakai sangat pun

      Delete
  2. Kakak sejak dah ada anak kurang dah KakNoor.
    Dulu memang samalah - dah macam KakNoor kata perempuan lebih-kurang aje
    Kalau ada yg berkenan masa dtg rumah boleh juga diagihkan - biasa anak buahlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kakzakie pompuan ni tk taulah sukar mengawal nafsu membeli tu, nak kena bgi jugak pada yg sudi ambil

      Delete
  3. sbb tu org kata lelaki akal 9 nafsu satu
    perempuan lak akal satu napsu sembilan kih3

    bkn brg kemas ke cincin2 tu kak noor oi... lawo2 betul
    nsb la semua tersimpan rapi, kalu tak syg kan entah kt mana2 ddknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincin je Dana oiii
      Itulah nafsu nafsin tk taulh nk buat cemana
      Tpi syukurlah dah sedar skrg ni
      Kalau tk sedar lgi dh tua gini tk taulh

      Delete
  4. Cantik cantik semuanya Kak Noor
    Kalau saya, minyak wangi walau dah habis, still sayang nak buang botol sebab cantik..

    sorry Kak Noor, lama dah tak singgah sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thnx fidah sudi singah sini
      Itulah kita org pompuan ni botol minyak wangi kosong pun syg kan, sama lah tu dgn kaknoor

      Delete
  5. Hahha, mek pn same. Kononnya every time travel nk jugak benda precious ntuk bwk blik and kenangan disamping bleh pkai. Sudahnya bkn pkai pon. Brhabus atas almari --'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Namanya perempuan Mek smaa saja kan dimana pun kan, tu yg berabuss belum kira lsgi tu Mek oii

      Delete
  6. Bila dah tak guna...tak pe kak..susun cantik2 cara tak langsung jadi hiasan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PC itupun anak kaknoor yg kutip2 simpan barang yg bersepah sana sini, kalau tak lagi terukk haha

      Delete
  7. MAsih tersimpan elok takpe kak, itu mesti mahal tu....saya kalau assesori tu semua mesti hilang...tu yg beli yg beli murah-murah saja, hilang tak menyesal...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkdelah mahal sngt pun Yati asal adoo je
      Dulu2 tu terok kan semunya nk rembat
      Ahernya tk pakai pun

      Delete
  8. Kak Noor, saya suka dan terhibur dengan entri ni. Toilet tu macam showroom pulak. PH pun sama. Time muda-muda dulu pun suka beli aksesori. Gantung sini gantung sana last-last terbiar dalam laci. PH pun ada koleksi minyak wangi masa dulu. Yang kelakarnya, beli sebab berkenan dengan botol. Pulak dah hee..hee.. Rasa-rasanya bukan kita sorang jer macam tu, Kak Noor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan showroom PH oii kalau barangan sedikit gitu tkkan nama showroom pulak kan, toilet ni lebih ke toilet utk tetamu PH, sbb umah kaknoor ni kdg2 jadi tempt persinggahan tetamu jugak

      Delete
  9. Saya tak plak knoor, saya selalu byk fikir kalonk beli, guna tak, guna tak, kalo rasa tk akan guna saya tak beli. Bukan kedekut, tapi mmg peel saya camtu. Setengah org aksesori, kasut, handbag semua nak sedondon, saya tak, asal tak nampak jakun sangat saya rembat je. Entah nape saya selalu ingat kata2 mak saya, kita ada baju ke, apa ke..kalo 40 hari tak digunakan, kota akan dihisab, mgkn ini pun salah satu sbb saya tak suka membeli2 yg saya rasa tak perlu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus peel mcm tu Zimah kekalkan
      Akak pun kalau boleh nk tahan nafsu mcm Zimah
      Tpi tulah iblis ni sana sini dok cucuk aduhh
      Tpi sebenarnya dari diri sendiri jugakkan
      Tk boleh nk slaahkan org lain

      Delete
  10. Kak Noor...ooo Kak Noor...
    saya pun terlebih nafsu nafsin kak ha ha haaa.... minyak wangi tak terkira banyaknya, tapi memang saya pakai...kira tak membazirlah tu kan. Aksesori lain...tu semua Encik Suami tolong simpan dalam stor...hohohooo! Tak hingat apa bendanya dah....yang dibuang pun banyak...adeeehhh jom buang setan nafsu kak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn Amieee
      Jom buang nafsu membazir tu Mie
      Selagi to buang nafsu tu selagi itulah bertambah barang dlm stor tu hahaha

      Delete
  11. rasanya kebanyakan perempuan mcm tu..hihi..brooch yg cantik2 mmg sangat menggoda..alah membeli menang memakai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu kaknoorctklah kesaorangan Nohas
      Ada kwan nmpknya ni
      Tpi skrg ni dh serikk dah Nohas

      Delete
  12. Dah tak beli brooch batu batan tu... bila gugur sebutir rasa macam caca.. suka juga dgn minyak wangi.. botol yg pelbagai bentuk saya tak buang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu SS kalau satu batu jatuh mmg dh cacatt
      Tpi yg batu lebih cantik dan menarikkk

      Delete
  13. Cantiknya semua aksesori diri mesti sakan bergaya jika dikenakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 tu P bergaya kemain
      Lani dh sedaq diri
      Tk mau dah boring lah pulak

      Delete
  14. saya dah kurang dah kaknor yang manik2, pearl ni. rasa mengganggu time buat kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah Umie mmg kaknoor dh tk beli skrg ni
      Ni yg lama2 je

      Delete
  15. Comel gila entri kak noor hari ni. Terasa saya... hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg banyak yg barangan bersepah sana sini kan Rehan, ada geng lagi nmpknya kaknoor ni hahaha

      Delete
  16. banyaknye kak noor
    rasa2 ada yang x pakai tu bagi kat el je lah ye terima kasihhhhhhh hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha El belum bg lgi dh tq ni how maaaa

      Delete
  17. yeke tak nak beli lagi minyak wangi tu kaknoor??hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lah Naily
      Tka percaya ke ni
      Dah serik tau tknak membazir

      Delete
  18. Seronok tengok minyak wangi kak noor! Banyaknyaaa! Siqah ada satu je. Hehe

    ReplyDelete
  19. Isteri saya selalu saya tegur kenapa byk sgt brg make up dan eksessori lain hahahaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa kan itulah namamya pompuan kannn
      suka sangat mgopingg yang tak guna

      Delete
  20. wanita dengan barangan cantik memang tak dapat dipisahkan.. suka tengok botol perfume yang menarik dan cantik.. perfume yaang dah tak guna tu buat wangikan bilik atau toilet jelah.. ada juga guna.. hehehe..

    ReplyDelete
  21. Haha...peel yg nak di buang sayang tu saya mengikut KN rasanya. Saya tak de banyak sangat koleksi minyak wangi ngan rantai manik pun KN....
    Tp saya suka beli blouse KN....

    ReplyDelete
  22. irda xpandang minyak wangi atau aksesori tu..tp irda bayangkan cantiknya dinding tiles kak noor tu..alangkah selesanya rumah kak noor..semuanya tersusun rapi..hehe

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home