Best Oatmeal Cookies

Best Oatmeal Cookies

Salam isnin dan assalamualaikum pada semuanya
Dah lama teringin nak buat cookies ni
Jumpa resepi yang di tag oleh kawan fb
Sebenarnya kaknoor nak menghabiskan cornflakes je
Biasalah anak kaknoor bila time suka cornflakes tu 
Makan sampai tak cukup, tapi bila dah boring dibiarkan 
Sampai berbulan-bulan, jadi daripada membazir biarlah 
Dibuat cookies macam ni, walaupun resepi asal letak oats
Tapi kaknoor derhaka sikit letak cornflakes haha..

 

Dah siap cookiesnya tapi sayang hari ni puasa belum dapat rasa sabo je lah kakton ya hehe

 
Semuanya kaknoor ikut cuma oats diganti dengan cornflakes dan kacang pecan kaknoor ganti dengan pistachio.

 

 

 

Puasa tak boleh cakap banyak kang kering air liur kann

 

Tukang masak tak sabar nak rasa apa kan saya, tapi wangi nya serumah menggugat nafsu nafsin, nasib baik waktu magrib awal sekarang ni pukul 6 lebih cikit dah azan πŸ˜€

 

 

Oklah dah sampai penghujung sessi jamu mata, lagi 3 jam 15 minit sessi jamu selera pulakk...

20 comments:

  1. Antara oats dengan cornflakes, PH pilih cornflakes. Cookies yang ada cornflakes sangat sedap sebab dia ranggup. Yang ada oats, dia chewy sket. Betul tak, Kak Noor? hee..hee...hee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka nya PH kaknoor letak cornflakes sbb cornflakes lebih manis sikit, lagipun syg cornflakes jugak, rupanya kita sama selera lah PH means serasi bersama haaha

      Delete
  2. perghhh...bau sampai sini kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah agak dah Ida mmg sampai punya bau ni kat Ida kann kiri kanan bau ye dak haha

      Delete
  3. Replies
    1. Kann Mek sampai jugak ke cookies ni kat ukah Mek ni adoii kesiannn

      Delete
  4. sedapnya kak noor...
    dana oder dr jauh agak2 boleh tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh saja order Dana
      Cakap je nak berapa tin hehehe

      Delete
  5. alahai nampak sedap sgt cookies ni KakNoor..mesti rangup... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaknoor mmg sengaja lama kan sikit cookies ni dlm oven supaya rangup Atie

      Delete
  6. mesti rangup dan sedap..nak sikit.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dpt bangyk pun kaknoor kasi ni Eyda

      Delete
    2. bestnya kalau dekat, boleh singgah merasa..

      Delete
  7. Alamak, memang memanggil-manggil biskut tu, Kak Noor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaha dah terpanggil ke ni Farahh
      Rugi tk cuba cookies ni tau

      Delete
  8. Sesekali singgahlah jenjalan sini Eyda mcm2 dpt rasa hehe

    ReplyDelete
  9. Wow. Mazni selalu pening kepala nak bekalkan anak makan apa ke sekolah. Boleh buat sendiri ni. Sebab ada oatkan. Dapatlah alas perut ni sikit.

    Terima kasih Puan Nooriah atas perkongsian resepi

    ReplyDelete
  10. Selamat berbuka puasa KN....nape buat time puasa? Nak try nafsu nampaknya tu haha....

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home