Lepat Ubikayu Rona Roni

Lepat Ubikayu Rona Roni

Assalamualaikum dan salam jumaat
Menu orang- orang lama pulak hari ni
Orang muda mesti tak pandang ni kan
Orang lama pun kalau ada penyakit angin kena awas jugak
Bolehlah tapi takdapat banyak-banyak hehe
Yang naik angin boleh lah makan ni
Supaya turun sikit angin kus kus tu haha

 

Kali ni kaknoor hanya letakkan warna je sikit pda ubi, hijau dan merah, yang kuning tu warna asal ubi tau, sebab kaknoor guna ubikayu mentega kata orang Brunei sebab ubinya bila direbus berwarna kuning, memang sedap dan gebus.

 
Resepi asal yang tak letak warna polos molos lah

 

Tak cukup sekeping gambar kan, biarlah pepagi kaknoor jamu mata u all dengar warna warni lepat ubikayu ni ya.

 

Amacam ada tak teringin nak menjemput yang kat garpu tu, sila-sila kalau berani hehee..

 

Oklah happy friday untuk semua
DiBrunei hari jumaat memang cuti 
Jadi rileks lah sikit dapat makan santai tido, bangun makan tido lagi haha, babaiii ya...


20 comments:

  1. sedap nya kak noor...
    dana suke je ngn lepak ubi kak noor, dana mmg jenis suke kuih2 lama nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh geng Dana dgn kaknoor suka yg kueh lama2 ni

      Delete
  2. Sedpnya. Dh la mnarik. Kat sini mmg polos je lerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg biasa pun polos jugak kat sini Mek cuma biasa lah kaknoor kan terlebih raiin hahahaha

      Delete
  3. alahai kakNoor..baru smlm makan ubi kayu, ikan singgang...haha..hari ni tertengok plak lepat ubi ni.. hadoii...sllu mak atie buat letak gula melaka tu Kak.. nti colour perang2... mcm ni 1st time tgk..colourfull...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah Atie kaknoor pun teringin nk buat singgang ubi jugak, trimakasih ingtkan kaknor dan bg idea
      Saja suka suki je Atie cari kelainan hehe

      Delete
  4. Waduh...menarik sekali berwarna-warni. Pasti rasanya juga enak... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kakcik secantik warna nya
      Begitulah rasanya chewahhh

      Delete
  5. sedapnya lepat ubi kayu mentega cantik berwarna warni..mmg angin mkn ubi kayu tapi kalau teringin mknlah sedikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan sikit skasar lepas geram je kan P
      Jgn lebih2 nnt mudarat diri sendiri jugak kan

      Delete
  6. Cantiknya lepat ubi kayu Kak Noor. Warna warni, tengok pun terasa ceria :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH reti ke makan lepat ni
      Sbb rasa nya makanan org kampong mcm kaknoor ni lepat ni tau!!

      Delete
  7. Wahh..kalerfull nyer lepat ubi K.Noor....shantekkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdg2 nak makan pun nk yg cantik2 jugak kan Lela

      Delete
  8. Assalam Kak Noor,
    dari jauh ingat ice cream paddlepop..rupanya lepat ubi..
    sedap nampaknya tu kak noor..kita pun
    baru ura2 nak buat lepat ubi..tengoklah kalau rajin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalikmusalm Ayu
      Tkyah lah ura2 lagi teruslah buat
      Mesti Ayu buat lebih hebat dari ni biarlah Ayu bust macam rainbow ๐ŸŒˆ pulak banyak warna nya ok

      Delete
  9. Cantiknya KN.....
    Rasa dah tentulah sedapkan, sebab tangan KN yg buat....
    Aduhhh bilalah nak berjiran ngan KN ni agaknya

    ReplyDelete
  10. aritu tengok sorang blogger buat lepat ubi warna warna jugak.. tak ingat sapa.. rajin betul la.. kita nak buat yang satu kaler tu je krik..krik..krik.. hahaha..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home