Tamu // Pasar Pagi Tutong

Tamu // Pasar Pagi Tutong

Assalamualaikum dan salam kamis
Setiap hari kamis memang ada tamu disini
Macam-macam benda boleh kita dapat disini
Dari sayuran, buahan, ikan dan jugak makanan 
Asal saja ada "si awang matusin" 
Makna nya duitlah tu si awang matusin tu hehe

Jom ikut kaknoor jalan-jalan ditamu Tutong ni

 

 

Ini lah rupa bentuk tamu tutong tu, memang bersih tempatnya untuk orang ramai berjualan disini.

 

Ok biarlah gambar berbicara yaaaa...

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alhamdulillah dah habis dah shopping nak balikkk jomm!!! 
Hahaha sesekali drive sendiri best jugak kann
Biasanya jadi penumpang je
Lama dah tak pegang stering ni...

36 comments:

  1. Replies
    1. Alhmdulillah Seri cantik dan tk panasss selesa nyoping lama2

      Delete
  2. Replies
    1. Mcm2 beli Seri, sayur mayor, yg best dpt rebung madu kot yg mcm Ilahjy jual tu haha hilanglah kempunan nk makan

      Delete
  3. Pasar tamu ni besar dan bersih. Macam-macam ada. Ya lah, kalau ada duit, macam-macam kita boleh beli, kan Kak Noor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalah Ph tpi kaknoor buknlah banyak duit pun, bolehlah sekadar nk beli sayur dan makanan tu hehe, jugak sekadar nak isi minyak kereta kannn

      Delete
  4. suka tgk yg jual pokok2 tu kak noor..
    best kalau dpt pasar mcm ni hijau byk haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best El kalau kesini penin tk tau nk pilih sayiq banyak sngttt

      Delete
  5. Apa yg menarik mata kakak tempatnya bersih KakNoor
    Banyak yg boleh dibeli.
    Bunga orkid banyaknyaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Confem bersih kakzakie
      Orkid pun berjenis2 geram kaknoor tengok
      Tpi tk beli lah sbb takut tk terjaga banyak sngt dh pun kt umah ni

      Delete
  6. cantiknya tempat tuh kak nooor, bersih pulak tu...
    pastu mmg rata2 sayur2 kampung ye... nampak segar2
    msti seronok nk membeli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah Dana yg best disini bnyak sayur kampong
      Banyak pilihan sngt
      Janji sanggup mengankat je

      Delete
  7. cantik dan bersih pasar tamu di sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg bersih Eyda
      Buat kita tak mcm tk mau balik
      Dok pusing2 pilih sayur

      Delete
    2. tu laa sayur2 dan ulam-ulaman segar2 je tengok

      Delete
  8. Buah apa dalam pinggan yang bertangkai tu kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buah asam kelumbi Umairah
      Masyammmm sngt tu

      Delete
  9. Replies
    1. Lemang tu Lela orang Malaysia tu yg jual sedappp

      Delete
  10. Memang bersihlah tempat tu. Saya baru drngar, si awang matsusin.

    Thank u Nooriah.

    From:
    http:biarlembuyanglembu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Adam orang sini panggil awang matusin
      Sebenarnya usin tu duit lah hehe

      Delete
  11. *maaf, adress webpage atas tu silap. Yg betul kat bawah ni:

    http:biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. luas, bersih & kemas je tamu sana ya.
    jadi seronok nak membeli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahmdulillah Ujie
      Sampai dh tk tau mana yg nk di pilih
      Banyak sngt sayur kampong

      Delete
  13. Wow kk noor! Brsihnyaaa. Tratur plk tu. Mlu mek nk kgsi gmbr psr kat kelntn. Klntn mmg bnyk mknn mmg bnyk plihan tp agak ktor skit la --'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisahlah Mek
      Kalau Mek kongsi gmbr lagi best kaknoor boleh jugak tnegok

      Delete
    2. Ayunie,
      Yg penting minda jangan turut kotor.

      Salam blogging.

      Delete
    3. Ayunie,
      Yg penting minda jangan turut kotor.

      Salam blogging.

      Delete
  14. bersih dan kemas pasarnya..oh, di Brunei orang gelar duit sebagai 'awang matusin' ye

    ReplyDelete
  15. Nampak bersih dan teraturlah pasar dia ni KN....
    Saya teruja tengok ubi tu KN...Sedapnya kalau rebus tu

    ReplyDelete
  16. bersihnya.. kagum tengok.. memang dicuci setiap hari dan tak basah ye kak?

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home