Hasil Berbudi Dengan Tanah

Hasil Berbudi Dengan Tanah

Assalamualaikum 
Salam ahad untuk semua nya
Hari ni nak ajak adik-adik kekebun je
Tak banyak pun tapi bolehlah kann

 

Hasil kebun yang ditanam hanya didalam pasu
Berbagai jenis cili putih, merah, purple dan hijo
Semuanya pedas giler U haha..

 

Ini adalah hasil kutipan dua tiga hari lepas
Masih banyak ni dalam petiais tak termakan dah!!

 

Ini pegaga bulat kaknoor 
Dah banyak kali petik tapi makin petik makin merimbun

 

Pak haji kaknoor rajin pindahkan anak-anak pegaga
Kaknoor tukang gambo je haha

 

Ini pun pegaga tapi daun nya agak kerinting
Sayang nak makan sebab baru menjadi hihi...

 

Pokok thyme duku banyak sangat sekarang dah tinggal macam ni, tak tau lah kenapa jadi KO pulak

 

Mudahan lepas ni gemok lah my thyme tu 
Best time ni dapat masukkan dalam masakan untuk wangikan lagi aroma masakan kita.

 

Ini cekur tak mau kalah jugak dengan PH tu kann
Tapi yang heran pokok kecik pulak yang ada bunga
Pokok yg agak besar tak nak berbunga pulak..

 

Last sekali pokok lemuni, dah lama potong pokok ni untuk bagi tumbuh daun muda. Nasi lemuni dah lama tak masak sejak anak kaknoor dalam pantang dulu hingga kini 
Ini mengidam orang yang tak pantang pulak ni
Tunggu lah lepas2 ni ada masak kita godek nasi lemuni 
Ok lah salam minggu untuk semuanya 
Babaiii...

17 comments:

  1. meriahnya hasil tanaman k.nor... sedap nasi lemuni... sy dh bertahun tak makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali mkn mmg sdp ni shiela kann

      Delete
    2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. Replies
    1. Dah jdi hobi Nor ptg2 mesti kuar cari pokok2 diluar rumah

      Delete
  3. seronok tgok hasilnya,makin semangat SA nak bercucuk tanam jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg syok SA klaau tengok kita subur tumbuh
      Tpi yg frust bila yg ditanam KO

      Delete
  4. wow meriah..semuanya bagus untuk kesihatan dan awet muda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaknoor mmg suka bebeno ni Sal
      Boringkan kalau duduk dlm rumah dok tngok dapur je

      Delete
  5. Salam Kak Noor...mmg klu berbudi dgn tanah..pasti akan dpt hasilnya...cantik bunga cekur tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarang cekur ni berbunga Atie
      Nasib baik pgi tdi cekur kaknoor berbunga
      Thanks sudi singgah sini ya

      Delete
  6. Kak..cili warna warni tu dengan izinNya memang pedas...PC fobia juga..tahunya sebab mertua PC ada tanam..masa tu oleh sebab nampak cantik warna warni..PC tumbuk lebih buat nasi goreng...warna warni mata PC mkan nasi goreng tu..lepas tu beringat..

    ReplyDelete
  7. mmg tak rugi berbakti berbudi ngn tanah ni kan kak noor...
    tgk hasilnya lumayan betul....
    geram nengok cili2 kak noor tuh ngn segala herba
    paling dana suke cekur tuh... sedapnya kalu campur dlm masakan

    ReplyDelete
  8. Banyaknya cili Kak Noor! Bunga cekur tu macam rupa orkid, kan? Cantik.

    ReplyDelete
  9. tak rugi berbakti pada tanah...pasti akan ada hasilnya...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum..meriahnyer tgk cili2 tu..sy nurul..sy nk beli biji benih semua jenis cili2 tu boleh?kt rumah sy dh tanam cili padi jambak,cili padi kampung,cili padi purple n cili kulai..sy suke kumpul jenis2 cili..lada sarawak/gronong dh mati pokoknyer..x sempat berbuah..hu3

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home