Honey Garlic Chicken - Ayam Madu Bawang Putih

Honey Garlic Chicken - Ayam Madu Bawang Putih


ASSALAMUALAIKUM 
Salam isnin untuk yang masih sudi berkunjung disini
Memasak memang dah rutin kaknoor, sesibuk mana pun memasak tetap nombor 1
Jom tengok resepi yang dimasak untuk hidangan di rumah dua tiga hari lepas
Baru bekesempatan mengupdate resepi disini
Resepinya di kutip dari pinterest lagi
Kalau kehausan resepi memang kaknoor akan cari di pinterest
Sebab lebih banyak resepi-resepi baru disana ...



Gambar tu hanya suka suki letak pegaga dilaman kaknoor
Thyme jugak dikutip dilaman usangku
Begitu jugak cili merah purple tu
Asal nak ambik gambar makanan mesti berlari-lari kat luar cari bahan deco haha..
Imagine lah sendiri cemana maktok ni berlari-lari haha




Bahan nya
1 ekor ayam kecil atau secukupnya part ayam yang di gemari
3 ulas bawang putih cincang
1 ulas bawang merah cincang
2 sudu besar kicap masin cair
2 sudu besar sos tomato
3-4 sudu besar madu
cili flakes secukupnya
1 sudu kecil cuka
1 sudu besar gula merah

Untuk Sos nya
2 sudu kecil tepung jagung
Lebihan cecair dari ayam selepas di panggang

Cara nya
Panaskan oven 150'C ikut kepanasan oven masing-masing
Massukan kesemua bahan kecuali ayam dalam satu bekas dan gaul rata.
Letakkan ayam di dalam dulang pembakar
Curahkan bahan tadi diseluruh bahagian ayam
Boleh jugak di gaulkan dengan ayam sebelum dipanggang, ikut keselesaan masing-masing ok.
Bakarlah didalam oven 30-40 minit atau sehingga masak.

Untuk Sos nya
Ambil lebihan sos diatas ayam tadi
Masukkan dalam kuali, tambah dengan bancuhan tepung jagung dan kacau sehingga mendidih.
Kalau nak cair boleh lah tambah sedikit air atau sebaliknya
Nak sos yang sedikit pedas boleh tambah sedikit cili flakes
Sedia untuk dihidangkan bersama nasi dan sayuran.



Suka sangat mengambil gambar makanan
Kalau ada yang boring tengok cara yang sama je
Sorry ya ini je yang kaknoor reti hehe..



Hubby kaknoor dah faham sangat, kalau tengok dalam pinggan lawa-lawa tu
Mesti dia tanya dah ambil gambar ke belum??
Sebab dia nak makan haha
Kalau belum mesti dia sabar menunggu 10-15 minit permaisuri dia sedang berfoto-foto dengan makanan haha..


15 comments:

  1. Nampak sedapnya...boleh cuba buat nanti...

    Terima kasih kak Noor. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. KakNoor punya masakan dah sedap ditambah hiasan menggoda mata tambah terliur dibuatnya
    Cili purple tu kakak cari belum jumpa di Nursery. Org tu kata hujung bulan ini dia ada stok baru datang.

    ReplyDelete
  3. waduh2 sedapnya kak noor...
    terus perut rasa lapo... sedangkan baru td mkn ns lemak sebungkus kecik...

    ayam kak noor tu menggoda lh

    ReplyDelete
  4. Wah noor menarik sekali cara hidangnya boleh tiru ni..hias cantik2 mkn pun berselera.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya ayam tu, Kak Noor. Untunglah ada banyak bahan2 deco kat laman. Cantik pulak tu.

    ReplyDelete
  6. perghh terliur nengoknye kaknoor!

    ReplyDelete
  7. Kakkkkk..sedapnya..

    then chilies tuuuu.. wallahi. cantik dan tempting lah nampaknya.

    ReplyDelete
  8. Segar dan sihat pegaga kaknoor tu.. kalau buat urap tu sedap kak.. :)

    ReplyDelete
  9. Alahai kak noor. Makan lagi. Hehe. Sedapnyaaaaa

    ReplyDelete
  10. Hihi ....tabik spring kat abg Aji. Sporting betul. Mau jugak melayan. Maklumlah suri hati abg aji katanya hihi...

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home