Alhamdulillah

Alhamdulillah

Assalamualaikum adik - adik blogger semuanya
Dah lama rasanya tak update blog ni
Memang sibuk dengan pergi masjid saja kalau disini
Biarlah gambar saja menceritakan segalanya 
Memang letih sangat walaupun hanya beribadat
Tak perlu masak dan segalanya 
Tapi dek kerana waktu solat yang dekat jadi nya 
Tak sempat nak buat apa pun tut tut dah malam 
Ini pun curi masa lepas isyak dah selesai semuanya
Teringat kat adik-adik semua
Alhamdulillah kaknoor dah doakan kalian semua dapat kesini
Dengan izin ALLAH jugak kann INSYA ALLAH

 

Alhamdulillah kaknoor dah selamat mengerjakan umrah
Setelah penat lelah tawaf saie dan tahalul 
Akhirnya syukurlah Allah permudahkan 
Rasanya lebih mudah dari tahun lepas 
Syukran..

 

Inilah dia Masjidil Haram, gambar ni sewaktu kaknoor dan hubby nak solat subuh, seawal pukul 4 pagi dah kesini kalau tak memang tak dapat tempat.

 

Disini memang tak pernah sunyi dengan orang seolah - olah memang hidup lah kota Makkah ni manusia bertali arus setiap masa tak pernah putus - putus

 

Ini sewaktu tawaf memang setiap masa memang macam nilah keadaan nya tak pernah putus-putus nya manusia dari segala pelusuk dunia dengan berbagai warna kulit datang dengan tujuan yang sama untuk mengabdikan diri pada Allah. 
 

 

 

Alhamdulillah cukuplah sampai disini ya
Gambar diatas ni adalah semasa melawat Jabal Rahmah 
Tengoklah macam-macam gaya orang kan 
Rasanya ok kot satu entry di Madinah 
Dan satu entry di Mekah kan
Nanti jumpa lagi diBrunei je kot
Sebab dua tiga hari lagi dah nk balik
Insya Allah sebelum balik akan puaskan hati 
Duduk lama-lama dalam masjid yang punyai
100,000 kebaikan ini syang kan kalau dilepaskan begitu saja
Insya Allah yang dah suruh doakan yang baik2 dah kaknoor
Doakan mudahan Allah menerima dan memakbulkanya
AMEN YA ROBBAL ALAMEN


14 comments:

  1. Alhamdulillah... Allah permudahkan segalanya.

    Beruntung Kak Noor dapat menjejaki Tanah Suci berulangkali. :)

    ReplyDelete
  2. assallam kak noor..doakan acik dijemput menjadi tetamu Allah

    ReplyDelete
  3. Meremang pulak bulu roma kiab aca entry ni kak..rasa macam "bila aku nak tiba ke sana?" aku nak ke sana dengan eady dan anak-anak sebab menjadi impian pertama Syahmi nak cium hajarulaswad..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah KakNoor dah selesai dan dah nak balik pun ye.
    Semoga ibadah diterima Allah
    Balik aje Brunei nanti mesti rindu balik kan KakNoor.

    ReplyDelete
  5. Terimakasih kak noor posting gambar dari mekah..bertuah kak noor dan suami berada diantara ribuan insan seluruh pelusuk dunia..mesti kak noor tak sabar nak balik..maaak...masak.

    ReplyDelete
  6. Assalam kak noor
    semoga kak noor dapat beribadat sepuas puasnya di sana
    doakan saya dan keluarga dapat ke sana lagi
    alahai ..rindunya
    terngat2 apa yg kita buat semasa d sana

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Kak Noor, Alhamdulillah ALLAH permudahkan semua nya. Moga mendapat umrah yang mabrur. Aminn.

    ReplyDelete
  8. Syukur, Kak Noor. Cantik masjid tu.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, dipermudahkan urusan Allah untuk umrah ๐Ÿ˜ƒ
    .

    ReplyDelete
  10. bestnya..bandar yang tak pernah mati..

    ReplyDelete
  11. Adoiii.....apa pasallah rasa sayu pulak bila baca entri KN pasal Mekah dan Madinah ni. Tak tertahan tahan air mata laju jer keluar.

    ReplyDelete
  12. Syukur alhamdulillah sentiasa dpt beribadah dgn bnyk di sana.

    ReplyDelete
  13. Melonjak2 hati nak ke sana Kak Noor..
    Bila dah pernah menjejak kan kaki kesana.
    Memang akan sentiasa merindui haramain ni ..

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.. moga saya pun dapat menjejakkan kaki ke sana nanti..

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home