Sambal Petai Cilipadi

Sambal Petai Cilipadi


Assalamualaikum dan salam kamis untuk semua nya
DiBrunei dah magrib dan semasa kaknoor tulis ni sedang menunggu waktu isyak
Jadi nya dah malam jumaat lah ni 
Ini menu hari ni nak habiskan petai yang di beli di pasar pagi dah lama
Kaknoor frezerkan tulah tahan lama, hari ni memang nak habiskan lah
Buat pedas-pedas baru makan sampai berpeeluhhhh..




Separuh kaknoor tak buka kulit petai tu, hanya hiris nipis bersama kulitnya sekali, dan yang separuh nak nampak petai yang hijau tu jadi kaknoor kopek lah sikit, lepas tu campur dengan terung pipit
Kata orang makan petai dengan terung mulut tak bau!!
Macam betul jugak !!




Ade ke yang suka sambal petai macam ni!! Ke kaknoor je yang suka suki sendiri
Apa-apa aja lah kan, tak suka pun ok jugak
Banyak lagi makanan dalam dunia ni kannn
Boleh buat pilihannn hehee...




Kali ni kaknoor guna cili hijau semua nya memang agak pedas lah
Tapi dah suka biarlah berpeluh-peluh lepas makan 
Turunlah kalori sikit kannn

7 comments:

  1. Entah kenapa PC sakit hati sangat....sebab terliur tengok sambal petai ni..hihihi..hari tu balik kampung pokok petai tengah berbunga....harap harap balik lagi ada rezeki dan Allah lindungkan petai tu dari diperkosa monyet...amin...

    ReplyDelete
  2. Aduyaiiiii...sedapnyaaa Kak Noor.Klu dapat mkn dgn nasi panas..mmg nambah2 nasik!!

    ReplyDelete
  3. Sedap memang sedap ni KakNoor tapi kalau jenis tak tahan perut jgn main-main
    Kakak suka cili padi tapi perut yg tak tahan.

    ReplyDelete
  4. Sedapnya, Kak Noor....just makan yang ni dengan nasi pun dah happy :)

    ReplyDelete
  5. sedapnya kak..
    makan dgn nasi panas2 ni

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home