Pegedil Kentang Dengan Golden Breadcrumbs Resepi Ibundo

Pegedil Kentang Dengan Golden Breadcrumbs Resepi Ibundo


ASSALAMUALAIKUM !!!!!!!!!!
APA KABAR ADIK2 AKAK HARI NI SIHAT KE!!
HARAPAN DARI AKAK SEMOGA SEMUA NYA SIHAT WALAFIAT LAH
DAN SEMOGA CERIA JUGAK UNTUK AWET MUDO TAU
JANGAN MASAM2 MUKO NANTI REJEKI LARIIIIII..





HARI ni akak nak kongsikan resepi mudah lagi yang pernah dibuat jugak, tak hingat lah pulak bila buat tapi masa dulu buat tkde breadcrumbs yang colour golden ni,dah lama mencari akhirnya dapat jugak breadcrumbs golden,masih lagi akak kekalkan resepi dari DAPUR IBUNDO memang sedap dan terbaik lah sebab kentang digoreng dahulu bukan direbus lebih ranggup kru krap.





Bahan nya
8 biji kentang kupas cuci bersih dan goreng lalu tumbuk
200 gram isi ayam dikisar akak masak kejab dalam kuali
daun sup dan bawang dihiris kecil
garam dan lada sulah secukupnya

Semua bahan2 diatas disatukan dan di bulatkan atau dileperkan,celupkan dengan telur kemudian celup lagi sekali dengan breadcrumbs dan gorenglah sehingga masak,dihidangkan bersama sos fav masing2 




ANAK-ANAK SUKA SANGAT PEGEDIL MACAM NI SEKEJAB JE LESAP DARI DALAM PINGGAN TAK PERCAYA CUBA LAH PASTI NAK LAGI DAN LAGI KAN BUNDO CAYANG

11 comments:

  1. begedil kentang yg comel2...suker2...

    ReplyDelete
  2. begedil mcm ratah saja la .. tak dan nak mkn dgn nasi dah

    ReplyDelete
  3. emmm begedil...mmg ada dalam senarai to do , nak buat dgn soto...
    elok gak tgk resepi2 yang sama sbg ingatan.
    http://my-mintroom.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Rajin tul kak noor ni........ltapi kalau ada anak2 suka ....kita pun seronok buatkan.....

    ReplyDelete
  5. tetibe lapar tgk ni..sedap j nmpak

    ReplyDelete
  6. Memang lapar terus tengok pegedil kentang ni....simple bahannya...mudah cara penyediannnya..bole dicuba ni...thanks Kak share resepi....

    ReplyDelete
  7. Salam ksk noor!!! Berdegil ehehe.... Degil2 ni ler yg sedap kan kak klu buat kentang sekilo tak cukup kita klu buat suke frozenkan senang nak mkn goreng ajer dasar pemalas kita ler orgnya sume benda nk cepat siap jerr hihihi...

    ReplyDelete
  8. slm kak Noor syggg...mesti sedap ni kan kak..kalau dimakan panas2...QH nk simpan dulu la resepinya...tgh fikir nk digandingkan mkn dgn ape yer yg sesuai..hihi

    ReplyDelete
  9. Aslmkum k.Noor. mudan dan menarik resepi pegedil ini...sesuai utk anak2 mkn cicah sos. bolehlah cuba...

    ReplyDelete
  10. salam noor. Bundo kalau buat begedil ni kena buat banyak2 sebab budak2 suka meratah macam tu je.

    ReplyDelete
  11. best juga ye mkn begedil kentang ni...boleh modified isinya, kan kak :))

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home