Gunung Jerai !!!!!!! Kami Dah Datang

Gunung Jerai !!!!!!! Kami Dah Datang



ASSALAMUALAiKUM hari yang cerah lagi nyaman ALLAH mengizinkan kak Noor dan orang-orang kampong semua untuk mendaki gunung jerai yang cantik dan menarik, dah lama teringin nak kesini, sebab jarak di antara rumah dengan gunung jerai memang agak dekat, lebihkurang 30minit je driving, tapi itu lah benda dekat memang kita jarang nak sampai, nak jugak ke tempat jauh-jauh beribu batu, tapi cuti kali ni dapat jugak kak Noor menjejakkan kaki kegunung Jerai, dulu2 dah sampai tapi masa tu anak-anak masih kecik, sempat ber picnic lagi kat atas tu, tapi sekarang bukan lagi dengan anak, tapi dah bawa cucu sekali, memandangkan cuaca yang sejuk dan berkabus , cucu tak di benarkan keluar dari kereta hahaa kesiannnn, tapi Insya ALLAH nanti pasti nak datang lagi, tak payah banyak cakap dulu lah, cuba adik-adik semua layan gambar-gambar je biarlah gambar je yang berbicara...





 Sekampong bawa naik ke gunung jerai ni yang bertongkat pun nak jugak ni


 Keindahan gunung jerai sukar di gambarkan


 Orkid giant yang cantik

5 daripada 9 orang adik beradik sepusat sepusing heeee 


SIAPA yang tak pernah pergi ke sini di galakkan untuk melihat keindahan gunung Jerai ni, jalan nya tak lah susah, ada van disediakan dikaki gunung tu, jalan nya dah besar, tak lama dari kaki ke atas lebihkurang 30 minit je pun...

8 comments:

  1. wah seronoknya... berkabus pulak tu... pasti sejuk...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kak noor..
    bestnye gunung jerai.. berkabus tebal ye.. sejuk sangat nampak.. bestnye.. bila la nak sampai sana.. uwaaa.. teringin nak naik.. biasa lalu kot bawah je...

    ReplyDelete
  3. cantik, sy ingt pergi hiking.. mmg boleh naik dengan kereta smpai atas tu ye kak?

    ReplyDelete
  4. Wah bestnya kak noor... tak pernah lagi naik gunung jerai ni :)

    ReplyDelete
  5. nampak berkabus..cantik tempat ni. saya dah lama pergi tempat ni..last pergi tahun 2000..lama tu. Mesti dah banyak berubah..

    ReplyDelete
  6. Salam perkenalan.

    Belum pernah pergi In Sha Allah satu hari nanti .

    ReplyDelete
  7. salam kaknor...wah mesia negaraku tercinta..wawwawawwa rindu nak balik jugak..cantik gunung jerai ni yer..sejuknya siap berkabus..boleh pergi ni next time

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home